
						GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
GAZİANTEP EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞT.
					
| Dünya Edebiyatı ve Yeni Türk Edebiyatı I ara sınav notları ektedir. | 
| Döküman/Dosya dunya_vize12265.pdf yeni_turk_vize12265.pdf | 
| 1 | GÖÇ TARİH VE TOPLUM 
Bölüm Adı: Ömer Seyfettin’in Beyaz Lale Hikâyesinde Göç Olgusu | 
|---|---|
| 2 | Türkiye-Suriye Ortak Kültür, Ortak Tarih ve Göç 
Bölüm Adı: Bir Savaş Çocuğunun Gözünden Bir Göç Hikâyesi (A Migration Story From the Eyes of a War Child) | 
| 3 | Tüm Yönleriyle Sezai Karakoç Siyasi Sosyal ve Ekonomik Düşünceler 
Bölüm Adı: Yüce Diriliş Parti Programında Sanat ve Edebiyat | 
| 4 | 100 ÜLKE 100 MARŞ İSTİKLAL MARŞI 
Bölüm Adı: Karayip Adalarından Yükselen Bir Ses: Libertad! | 
| 5 | İkinci Yeni nin Son Yolcusu Ülkü Tamer Hayatı Sanatı Eserleri 
Yazar(lar): KAYA AHMET İHSAN 	 | 
| 1 | ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN GÖRSEL OKUMA
BAŞARISINI BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR TEST ÖNERİSİ 
 SARIKAYA HASAN,KAYA AHMET İHSAN 
  | 
|---|---|
| 2 | İsmail Bilgin’e Ait Eserlerin Hikâye Haritası Yöntemine Göre İncelenmesi1 
 KAYA AHMET İHSAN,GÜNDOĞAN FATİH 
  | 
| 3 | Ortaokul öğrencilerinin konuşma kaygılarının bazı kişisel değişkenlere göre incelenmesi 
 KAYA AHMET İHSAN, KOÇOĞLU Abdulhamit 
  | 
| 4 | Diyanet Çocuk dergisindeki edebî metinlerin somut olmayan kültürel miras ögeleri açısından incelenmesi 
 KAYA AHMET İHSAN, ÜNSAL ÖZLEM 
  | 
| 5 | Anne Babaların Çocuk Edebiyatına Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi 
 KAYA AHMET İHSAN, ÇEVİK GÜNEŞ Naime 
  | 
| 6 | Refik Durbaş’ın Çocuk Şiirlerinin İçerik Yönünden İncelenmesi 
 ÖZDEMİR AYŞE, KAYA AHMET İHSAN 
  | 
| 7 | Balkan Drama from a Child’s Eyes 
 KAYA AHMET İHSAN 
  | 
| 8 | Ömer Seyfettin’in “İlk Namaz” Hikâyesinde Çocuk ve İnanç Tasavvuru 
 KAYA AHMET İHSAN, KALGI MEHMET EMİN 
  | 
| 9 | ŞERMİN YAŞAR’IN ÇOCUK KİTAPLARINDA BİR ANLATIM
TARZI OLARAK MİZAH 
 KAYA AHMET İHSAN, ŞİMŞEK EZGİ 
  | 
| 10 | AHİ BABA İLE SENCER KİTAP SERİSİNİN DEĞERLER
EĞİTİMİ AÇISINDAN İNCELENMESİ1 
 KAYA AHMET İHSAN, Çelebi Veysi 
  | 
| 11 | Ortaokul öğrencilerin öyküye yönelik tutumları 
 KAYA AHMET İHSAN,BİNDAK RECEP 
  | 
| 12 | COVID-19 SALGIN SÜRECİNDE ÖĞRETMENLERİNKİTAP OKUMA TUTUM VE DAVRANIŞLARININİNCELENMESİ 
 KAYA AHMET İHSAN,KAYA ASLIHAN,BİNDAK RECEP 
  | 
| 13 | Aytül Akal’ın Çocuk Romanlarındaki Değer Aktarımı Üzerine Bir İnceleme 
 KAYA AHMET İHSAN,ÇELEBİ VEYSİ 
  | 
| 14 | MUZAFFER İZGÜ’NÜN ÇOCUK ROMANLARINDA  KARAKTER İNCELEMELERİ 
 KAYA AHMET İHSAN,SARIKAYA hasan 
  | 
| 15 | AYTÜL AKAL’IN ESERLERİNDE AİLE İÇİ ÇATIŞMA ÜZERİNE BİR İNCELEME 
 KAYA AHMET İHSAN,Erkmen Zübeyde 
  | 
| 16 | Ortokul Öğrencilerinin Şiire Yönelik Tutumlarının İncelenmesi 
 KAYA AHMET İHSAN,BİNDAK RECEP 
  | 
| 17 | Differences between literature and arts in the context of language 
 KAYA AHMET İHSAN 
  | 
| 18 | An investigation of interactive e books in children s literature 
 KAYA AHMET İHSAN 
  | 
| 19 | Kızıl Tuğ Romanında Türkçülük Fikri 
 KAYA AHMET İHSAN 
  | 
| 20 | Differences in Reading Attitudes and Preferences between Gifted and Non gifted Elementary Students 
 Bahar Abdulkadir,KAYA AHMET İHSAN,Bahar Feyza 
  | 
| 21 | Abdullah Ziya Kozanoğlu Romanları nın Gençlerin Duygusal Gelişimine Etkileri 
 KAYA AHMET İHSAN 
  | 
| 22 | Türk Edebiyatında Ara Nesil 
 KAYA AHMET İHSAN 
  | 
| 23 | İlköğretim II  Kademe 2005 Türkçe Programının Uygulanabilirliğinin İlköğretim Müfettişlerinin Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi 
 ARSLANTAŞ HACI İSMAİL,ŞİMŞEK NİHAT,KAYA AHMET İHSAN 
  | 
| 24 | İlköğretim Öğrencilerinin Türkçe Dersine Karşı Tutumlarının Değerlendirilmesi 
 KAYA AHMET İHSAN,ARSLANTAŞ HACI İSMAİL,ŞİMŞEK NİHAT 
  | 
| 25 | Çanakkale Şiirinin Ontolojik Analiz Metoduna Göre Değerlendirilmesi 
 KAYA AHMET İHSAN 
  | 
| 26 | Mehmet Akif ve Hikaye Sanatı 
 KAYA AHMET İHSAN 
  | 
| 27 | 1860 1868 Yılları Arasında Türk Basınına Genel Bir Bakış 
 KAYA AHMET İHSAN 
  | 
| 28 | Mütalaa Gazetesi ve Özellikleri 
 KAYA AHMET İHSAN 
  | 
| 1 | Diyanet Çocuk Dergisindeki Şiirlerin Somut Olmayan Kültürel Miras Ögeleri Yönüyle
İncelenmesi 
 KAYA AHMET İHSAN,ÜNSAL ÖZLEM 
  | 
|---|---|
| 2 | Yüce Diriliş Parti Programında Sanat Ve Edebiyat 
 KAYA AHMET İHSAN 
  | 
| 3 | Ömer Seyfettin’in Hikâyelerinde Çocuk ve Tanrı Tasavvuru 
 KAYA AHMET İHSAN, KALGI MEHMET EMİN 
  | 
| 4 | Ahi Baba İle Sencer Kitap Dizisinin Değerler Eğitimi Açısından İncelenmesi 
 KAYA AHMET İHSAN, Çelebi Veysi 
  | 
| 5 | AHİ BABA İLE SENCER KİTAP DİZİSİNİN ÇOCUK EDEBİYATI İLKELERİNE GÖRE İNCELENMESİ 
 KAYA AHMET İHSAN, Sarıkaya Hasan 
  | 
| 6 | “Penguen Adında Bir Kedi” Yapıtı ve Empatik Düşünce 
 EROL SEDAT,KAYA AHMET İHSAN 
  | 
| 7 | ÇETİN ÖNER’İN ROMANLARINDA İLETİLER VE İLETİLERİN AKTARIM BİÇİMİ 
 KAYA AHMET İHSAN,KARATAŞ AHMET GÜRKAN 
  | 
| 8 | ÇETİN ÖNER’İN ROMANLARINDA İLETİLER VE İLETİLERİNAKTARIM BİÇİMİ 
 KAYA AHMET İHSAN,KARATAŞ AHMET GÜRKAN 
  | 
| 9 | SEZA KUTLAR AKSOY’UN ÇOCUK ESERLERİNİN ÇOCUĞA GÖRELİKİLKESİ AÇISINDAN İNCELENMESİ 
 KAYA AHMET İHSAN,ÇELEBİ VEYSİ 
  | 
| 10 | Mehmet Emin Yurdakul’un Şiirlerinde “Etik”e Dair Yansımalar 
 KAYA AHMET İHSAN 
  | 
| 11 | ÜLKÜ TAMER’İN ÇOCUK EDEBİYATINDAKİ YERİ 
 KAYA AHMET İHSAN 
  | 
| 12 | Edip Cansever’in Şiirlerinde Kaçış Temi Üzerine 
 KAYA AHMET İHSAN,DARENDE NEŞE 
  | 
| 13 | Değerler Eğitimi Kapsamında Cahit Zarifoğlun’xxnun ”Gülücük” Adlı Eserine Genel Bir Bakış 
 KAYA AHMET İHSAN,TAŞKIN NESİBE 
  | 
| 14 | Şair Şeyh Hasan el-Ayni 
 KAYA AHMET İHSAN 
  | 
| 15 | Ülkü Tamer in Şiirlerinde Gaziantep 
 KAYA AHMET İHSAN 
  | 
| 16 | AÇEV Çocuk Kitaplarında Değerler ve Değer Aktarımı 
 KAYA AHMET İHSAN,VEYSİ ÇELEBİ 
  | 
| 17 | Differences between literature and arts in the context of language 
 KAYA AHMET İHSAN 
  | 
| 18 | An investigation of interactive e books in children s literature 
 KAYA AHMET İHSAN 
  | 
| 19 | Çocuk Edebiyatında Etkileşimli E Kitap Üzerine Bir İnceleme 
 KAYA AHMET İHSAN,ÖZER AYHAN 
  | 
| 20 | Mehmet Kara nın Şiirlerinde Sevgi Teması 
 KAYA AHMET İHSAN 
  | 
| 1 | Yüksek Lisans Tezi Araştırma Projesi 
 Refik Durbaş'ın Çocuk Şiirleri Üzerine 
 | 
|---|---|
| 2 | KIRSALDAN KARİYERE 
 Kırsal yörelerde eğitim farkındalığını geliştirme 
 | 
| 3 | Kardeşimle 2. Evimizdeyiz 
 Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından desteklenen gençler için bir merkez oluşturup bilimsel, sanatsal ve kültürel faaliyetlerde bulunmalarını sağlanmak 
 | 
| 4 | 2014-1-TR01-KA201-013012 A Constructive Approach to Teaching Creative Drama Eğitime Yapılandırıcı Bir Yaklaşım Yaratıcı Drama 
  
 | 
| 5 | Geçmişten Geleceğe Gaziantep te Üretim ve Hayat Projesi 
  
 | 
| 1 | MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ŞEHİT KAMİL M. AKİF ERSOY E.M.L 
 EDEBİYAT ÖĞRETMENİ 
 | 
|---|---|
| 2 | MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ERZURUM MECİDİYE İMAM HATİP LİSESİ 
 EDEBİYAT ÖĞRETMENİ 
 | 
| 3 | MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BATMAN FATİH LİSESİ 
 EDEBİYAT ÖĞRETMENİ 
 | 
| 1 | 4. INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON CURRENT DEVELOPMENTS IN SCIENCE, TECHNOLOGY AND
SOCIAL SCIENCES April 12-13, 2021 / Gaziantep, Turkey
THE BOOK OF ABSTRACTS 
       Yazar Adı: KAYA AHMET İHSAN, KALGI MEHMET EMİN 
 , Yayın Yeri: IKSAD GLOBAL Publishing House 
 | 
|---|
| Dönem | Ders Adı | Dili | Saat | |
|---|---|---|---|---|
| 1 | 2014-2015 | EDEBİ TÜRLR VE METİN İNCELEMELERİ | Türkçe | 3 | 
| 2 | 2017-2018 | ÇOCUK YAZINI | Türkçe | 3 | 
| 3 | 2015-2016 | KARŞILAŞTIRMALI ÇOCUK EDEBİYATI | Türkçe | 3 | 
| 4 | 2016-2017 | Çocuk Yazını | Türkçe | 3 | 
| 5 | 2016-2017 | Çağdaş Türk Şiiri | Türkçe | 3 | 
| 6 | 2017-2018 | Çocuk Yazını | Türkçe | 3 | 
| 7 | 2016-2017 | TE 536 Çağdaş Türk Şiiri | Türkçe | 3 | 
| 8 | 2016-2017 | Yazınsal Metin İncelemeleri | Türkçe | 3 | 
| 9 | 2016-2017 | Çağdaş Türk Şiiri | Türkçe | 3 | 
| 10 | 2015-2016 | Yazınsal Metinİncelemesi | Türkçe | 3 | 
| 11 | 2014-2015 | ÇOCUK YAZINI | Türkçe | 3 | 
| Dönem | Ders Adı | Dili | Saat | |
|---|---|---|---|---|
| 1 | 2015-2016 | YENİ TÜRK EDEBİYATI I | Türkçe | 2 | 
| 2 | 2015-2016 | YENİ TÜRK EDEBİYATI II | Türkçe | 2 | 
| 3 | 2015-2016 | TİYATRO VE DRAMA UYGULAMALARI | Türkçe | 4 | 
| 4 | 2015-2016 | DÜNYA EDEBİYATI | Türkçe | 3 | 
| 5 | 2016-2017 | Yeni Türk Edebiyatı I | Türkçe | 2 | 
| 6 | 2016-2017 | Dünya Edebiyatı | Türkçe | 3 | 
| 7 | 2016-2017 | Yeni Türk Edebiyatı II | Türkçe | 2 | 
| 8 | 2016-2017 | Tiyatro ve Drama Uygulamaları | Türkçe | 4 | 
| 9 | 2017-2018 | Yeni Türk Edebiyatı I | Türkçe | 2 | 
| 10 | 2017-2018 | Dünya Edebiyatı | Türkçe | 3 | 
| 11 | 2016-2017 | Yeni Türk Edebiyatı II | Türkçe | 2 | 
| 12 | 2014-2015 | YENİ TÜRK EDEBİYATI I | Türkçe | 2 | 
| 13 | 2014-2015 | YENİ TÜRK EDEBİYATI II | Türkçe | 2 | 
| 14 | 2014-2015 | TİYATRO VE DRAMA UYGULAMALARI | Türkçe | 4 | 
| 15 | 2014-2015 | DÜNYA EDEBİYATI | Türkçe | 3 | 
| Dönem | Ders Adı | Dili | Saat | |
|---|---|---|---|---|
| 1 | 2016-2017 | Meslek Etiği | Türkçe | 2 | 
| 2 | 2017-2018 | Güzel Konuşma ve Yazma | Türkçe | 4 | 
| 3 | 2017-2018 | Çevre Koruma | Türkçe | 1 | 
| Durum | Tez Adı | Hazırlayan | Kaynak | Yıl | |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tamamlandı | Mevlâna İdris Zengin'in anlatılarındaki karakterlerin rol-model olma açısından incelenmesi | NEŞE TAMİNCE | TezMerkezi | 2025 | 
| 2 | Tamamlandı | 1990-2002 yılları arasında güneydoğu Anadolu Bölgesi'nde devlet ve sivil toplum ilişkisi açısından yaşanan sorunların tarihsel arka planı ve gelecek perspektifi | HACİ ABUZER NAS | TezMerkezi | 2025 | 
| 3 | Tamamlandı | İsmail Bilgin'e ait eserlerin hikâye haritası yöntemine göre incelenmesi | FATİH GÜNDOĞAN | TezMerkezi | 2024 | 
| 4 | Tamamlandı | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde cümle yöntemi üzerine bir eylem araştırması | TUBA CECO | TezMerkezi | 2024 | 
| 5 | Tamamlandı | Hüseyin Güney'in çocuk kitaplarının eğitsel iletiler açısından incelenmesi | MÜSLİM DİNÇ | TezMerkezi | 2023 | 
| 6 | Tamamlandı | Ortaokul öğrencilerinin internet bağımlılık düzeyleri ile konuşma kaygıları arasındaki ilişkiye yönelik görünümler | ABDULHAMİT KOÇOĞLU | TezMerkezi | 2023 | 
| 7 | Tamamlandı | Refik Durbaş'ın çocuk şiirleri üzerine bir inceleme | AYŞE ÖZDEMİR | TezMerkezi | 2023 | 
| 8 | Tamamlandı | Diyanet Çocuk dergisindeki edebi metinlerin somut olmayan kültürel miras ögeleri açısından incelenmesi | ÖZLEM ÜNSAL | TezMerkezi | 2023 | 
| 9 | Devam Ediyor | Vural Kaya'nın Eserlerinin Çocuk Edebiyatı Bağlamında İncelenmesi | GÜLSÜM KURNAZ | TezMerkezi | 2022 | 
| 10 | Tamamlandı | TRT Çocuk Dergisi'nde yer alan edebî metinlerin değerler eğitimi açısından incelenmesi (1-70) | AHMET BURAK TEKİNŞEN | TezMerkezi | 2019 | 
| 11 | Tamamlandı | Aytül Akal'ın çocuk romanlarının değerler aktarımı açısından incelenmesi | VEYSİ ÇELEBİ | TezMerkezi | 2018 | 
| 12 | Tamamlandı | Muzaffer İzgü'nün çocuk romanlarındaki karakterlerin incelenmesi | HASAN SARIKAYA | TezMerkezi | 2018 | 
| 1 | Celebrate International Children’s Book Day, 
 Uluslararası Çocuk Kitapları Günü ile ilgili etkinlik 
 | 
|---|---|
| 2 | A Conversation with Conrad Storad Aboud OneBook AZ: A Professional Development Opportunity for Teacher 
 Çocuk edebiyatı yazarı Conrad Storad'ın Çocuk Kitapları hakkında öğretmenlere verddiği seminer 
 | 
| 3 | The Library of Congress in Your Classroom” by Kathleen Mc Guigan and Sherrie Galloway, Education Resource Specialist, Library of Congress 
 Sınıf ortamında kütüphaneden yararlanma semineri 
 | 
| 4 | Cihannuma Göç Çalıştayı 
 Türkiye Göç Sorununun Farklı Boyutlarıyla Değerlenirilmesi 
 | 
| 5 | Gençlik Politika Belgesi Vizyon Çalıştayları 
 Ülkemiz gençlerinin "Katılım ve Sivil Toplum" konusundaki deneyim ve görüşleri 
 | 
| 6 | 1st International Stone Sculpture Symposium 
 Organizasyon komite üyesi 
 | 
| 7 | Diyanet İşleri Başkanlığının Eğitimcilerinin Eğitimi 
 Çocuklarda Drama (Eğitimcilere Drama Eğitimi) 
 | 
| 8 | Cultural Authenticity and Native Children’s Literature: A Professional Development Opportunity for Teachers 
 Orijinal kültür ve yerli çocuk edebiyatı hakkında öğretmenler için mesleki gelişim semineri 
 | 
| 9 | Joan Sandin Celebrate workshop 
 Çocuk edebiyatı ile ilgili atölye çalışması ve kişisel gelişim 
 | 
| 10 | BILTEK-IV  4. INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON CURRENT DEVELOPMENTS IN SCIENCE, TECHNOLOGY AND  SOCIAL SCIENCES 
 Bilimsel Kongre 
 | 
| 11 | YÖK / Doktora Öğretiminin İyileştirilmesi Çalıştayı 
 Doktora Öğretiminin İyileştirilmesi üzerine  
 | 
| 12 | Uluslararası Etik Araştırmaları Sempozyumu 
 Etik ve Bilim 
 | 
| 13 | Worlds of Words Literrature Mini-Conference 
 Çocuk edebiyatında sözcüklerin dünyası ile ilgili mini konferans 
 | 
| 14 | Yurtdışı Doktora Sonrası Çalışma 
 Çocuk Edebiyatında Çok Kültürlülük 
 | 
| 1 | İLİM YAYMA CEMİYETİ DERNEĞİ GAZİANTEP ŞUBESİ Yönetim Kurulu Üyesi 2023 | 
|---|---|
| 2 | Cihannüma Dayanışma ve İşbirliği Derneği / Gaziantep Yönetim Kurulu Üyesi 2022 | 
| 3 | ESAM (Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Merkezi), İl temsilcisi, Başkan 2017 | 
| 4 | TÜRKİYE YAZARLAR BİRLİĞİ DERNEĞİ GAZİANTEP ŞUBESİ Yönetim Kurulu Üyesi 2016 | 
| 5 | İNSAN VE MEDENİYET HAREKETİ GAZİANTEP DERNEĞİ Yönetim Kurulu Üyesi 2016 | 
| 6 | İLİM YAYMA CEMİYETİ DERNEĞİ GAZİANTEP ŞUBESİ Yönetim Kurulu Üyesi 2015 | 
| 7 | Türkiye İlim ve Edebiyat Eseri Sahipleri Meslek Birliği Üye 2014 | 
| 8 | Ensar Vakfı Gaziantep Şubesi Yönetim Kurulu Üyesi 2014 | 
| 9 | İLİM YAYMA CEMİYETİ KİLİS ŞUBESİ Başkan Yardımcısı 2011 | 
| 10 | Eğitim-Bir-Sen / Eğitimciler Birliği Sendikası Üye 2000 |