
						GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
GAZİANTEP EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ
					
| 1 | JASP ile İstatiksel Analiz Uygulamalı Bir Rehber 
Bölüm Adı: ANOVA Modülü | 
|---|---|
| 2 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Alanında Araştırmalar II 
Bölüm Adı: Öğretmenlerin Gözünden Biçimlendirici Değerlendirme: Zorluklar, Engeller ve Çözüm Arayışları | 
| 3 | Eğitimde Güncel Araştırmalar – V 
Bölüm Adı: Öğrenme için Değerlendirme Stratejisi Olarak Soru Sorma ve Sınıf Tartışması: Öğretmenlerin Öğrencilerin Soru Sorma Becerilerini Geliştirme Deneyimleri ve İpuçları | 
| 4 | Tüm Yönleriyle Ölçek Geliştirme Süreci 
Bölüm Adı: Ölçek Geliştirme Sürecinde Ön İnceleme: Maddeleri Gözden Geçirme ve Düzeltme | 
| 5 | Örnek Uygulamalarla Sınıf İçi Değerlendirme Teknikleri Öğretmen El Kitabı 
Yazar(lar): ÖZER ÖZKAN YEŞİM, ACAR GÜVENDİR MELTEM 	 | 
| 6 | Navigating Post-Doctoral Career Placement, Research, and Professionalism 
Bölüm Adı: Turkish Academicians’ Doctoral Process: Pre-, While, and Post-Impressions | 
| 7 | Nitel Araştırma Nasıl Yazılır? 
Bölüm Adı: Nitel Araştırma Boyunca Yazmak | 
| 8 | Eğitimde Araştırma Yöntemleri 
Bölüm Adı: Ulaşılan Sonuçların Doğruluğunun ve İnandırıcılığının Kontrolü | 
| 9 | Eğitimde Araştırma Yöntemleri 
Bölüm Adı: Eğitim Araştırmlarında Planlama | 
| 10 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme 
Bölüm Adı: Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Temel Kavramlar | 
| 11 | Eğitimde Araştırma Yöntemleri 
Bölüm Adı: Problemin Çözümü İçin İhtiyaç Duyduğum Verileri Nasıl Elde Edeceğim? | 
| 12 | REFORM ve DEĞİŞİM BAĞLAMINDA İLKOKUL MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARI 
Bölüm Adı: İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programlarında Ölçme ve Değerlendirme | 
| 1 | Decoding Teachers Dilemma: Unveiling the Real Obstacles to Implementing Formative Assessment in the Classroom 
 ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ÖZKAN METİN 
  | 
|---|---|
| 2 | Ölçek Seçiminde Arayış: Doğru Ölçeği Bulma Yolculuğu 
 ACAR GÜVENDİR MELTEM,KILIÇ ABDULLAH FARUK,ÖZER ÖZKAN YEŞİM 
  | 
| 3 | Okul Öncesi Dönem Çocuklarını Değerlendirmeye Yönelik Oyun Temelli Gözlem Protokolünün Geliştirilmesi 
 ERSAL ÜNCÜ MERVE,ÖZER ÖZKAN YEŞİM 
  | 
| 4 | Öğretmen Değerlendirme Okuryazarlığı Modellerinin İncelemesi: Tanımlar ve Temel Bileşenler Üzerine Bir Bakış 
 DİNÇER LÜTFULLAH,ÖZER ÖZKAN YEŞİM 
  | 
| 5 | Öğrenci Matematik Başarısının Şifreleri: Öğrenci ve Öğretmen Özelliklerinin
Hiyerarşik Lineer Modelleme ile İncelenmesi 
 DEMİRDELEN ZEKAİ,ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ACAR GÜVENDİR MELTEM 
  | 
| 6 | Biçimlendirici Değerlendirme: Türkiye’deki Öğretmenlerin Farkındalık Durumları ve Uygulama Sorunları 
 ACAR GÜVENDİR MELTEM,ÖZER ÖZKAN YEŞİM 
  | 
| 7 | Teacher Assessment Literacy: Current Situation, Problems and Solutions in Turkey 
 ÖZER ÖZKAN YEŞİM 
  | 
| 8 | Item Removal Strategies Conducted in Exploratory Factor Analysis: A Comparative Study 
 ACAR GÜVENDİR MELTEM, ÖZER ÖZKAN YEŞİM 
  | 
| 9 | Adaptation of Teachers' Perceptions of Grading Practices Scale to Turkish and Examination of Measurement Invariance 
 ÖZER ÖZKAN YEŞİM, ACAR GÜVENDİR MELTEM, GÜVENDİR EMRE 
  | 
| 10 | The Role of Achievement In The Correlation Between Teacher Candidates' Measurement And Evaluation Common Competency Perceptions And Assessment Literacy 
 ACAR GÜVENDİR MELTEM, ÖZER ÖZKAN YEŞİM 
  | 
| 11 | Düşündürdükleri ve Ötesiyle Yüksek Riskli Sınav Gerçeği 
 ÖZER ÖZKAN YEŞİM, TURAN SELAHATTİN 
  | 
| 12 | Uzaktan Eğitimin Değerlendirmeye Yansımaları: Çevrim İçi Sınavlar mı Sınıf İçi Sınavlar mı? 
 ACAR GÜVENDİR MELTEM, ÖZER ÖZKAN YEŞİM 
  | 
| 13 | Differential Item Functioning Analysis of a High Stake Test in Terms of Statistical Regions of Turkey 
 ÖZER ÖZKAN YEŞİM, ACAR GÜVENDİR MELTEM 
  | 
| 14 | What Did The School Principals Learn From The Pandemic in Turkey? Experiences During The Process 
 ÖZER ÖZKAN YEŞİM, ÖZKAN METİN, TURAN SELAHATTİN 
  | 
| 15 | PISA Geliştirme Süreçleri: Mutfakta Ne Var? 
 ÖZER ÖZKAN YEŞİM 
  | 
| 16 | Analysis of Differential Item Functioning of PISA 2015 Mathematics Subtest Subject to Gender and Statistical Regions 
 ÇELİK MUSTAFA,ÖZER ÖZKAN YEŞİM 
  | 
| 17 | İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıkları ile doğru yazma  becerileri arasındaki ilişki 
 EMİNOĞLU NİDA,ÖZER ÖZKAN YEŞİM 
  | 
| 18 | Türkiye ve Singapur Okullarının Öğretmenlerin Mesleki Gelişimleri ve Öğrenimi Aksatan Öğretmen Davranışları Açısından İncelenmesi 
 ÖZKAN METİN,ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ACAR GÜVENDİR MELTEM 
  | 
| 19 | Geniş Ölçekli Sınavlarda Açık Uçlu Soruların Kullanılmasına İlişkin Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi 
 KOYUNCU EMRE,ÖZER ÖZKAN YEŞİM 
  | 
| 20 | Merkezi Sınavların Öğretmenler Üzerindeki Öğretimsel ve Duyuşsal Etkilerini Belirlemeye Yönelik Öğretmen Ölçeğinin Geliştirilmesi 
 ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ACAR GÜVENDİR MELTEM 
  | 
| 21 | Student Achievement in Turkey, According to Question Types Used in PISA 2003-2012 Mathematic Literacy Tests 
 ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ÖZASLAN NESRİN 
  | 
| 22 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Alanında Yapılan Yüksek Lisans Tezlerinin Tematik ve Metodolojik Açıdan İncelenmesi 
 ŞENYURT SÜMEYRA,ÖZER ÖZKAN YEŞİM 
  | 
| 23 | Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sınavının (2014-Kasım) Cinsiyet Açısından Madde Yanlılığının İncelenmesi 
 SATICI DURİYE KÜBRA,ÖZER ÖZKAN YEŞİM 
  | 
| 24 | Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş  TEOG  Sınavının Uygulama Koşullarına İlişkin Öğrenci Görüşleri 
 ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ACAR GÜVENDİR MELTEM,SATICI Duriye Kübra 
  | 
| 25 | Öğretmen Adaylarının Ölçme ve Değerlendirme Dersine Yönelik Algılarının Metaforlar Yoluyla Belirlenmesi 
 ACAR GÜVENDİR MELTEM,ÖZER ÖZKAN YEŞİM 
  | 
| 26 | Üniversite Mezuniyet Notları ve Dönüşüm Tablolarında Yaşanan Kaos 
 ÖZER ÖZKAN YEŞİM 
  | 
| 27 | Examining the Effective Variables on Classification of School s Success through PISA 2012 Turkey Data 
 ÖZER ÖZKAN YEŞİM 
  | 
| 28 | Türkiye deki Eğitim Alanında Yayımlanan Bilimsel Dergilerde Ölçek Geliştirme ve Uyarlama Konulu Makalelerin İncelenmesi 
 ACAR GÜVENDİR MELTEM,ÖZER ÖZKAN YEŞİM 
  | 
| 29 | Okul Öncesi Dönem Çocuklarına Yönelik Dinleme Becerilerini Değerlendirme Ölçeğinin Geliştirilmesi 
 ÖZER ÖZKAN YEŞİM,YURTSEVEN LÜTFİYE 
  | 
| 30 | The Inequality of Students  Graduation Grade Point Average Among Universities 
 ACAR GÜVENDİR MELTEM,ÖZER ÖZKAN YEŞİM 
  | 
| 31 | Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavından Klasik Test Kuramı  Tek ve Çok Boyutlu Madde Tepki Kuramı Modelleri ile Kestirilen Başarı Puanlarının Karşılaştırılması 
 ÖZER ÖZKAN YEŞİM 
  | 
| 32 | Türkiye de Uygulanan Geniş Ölçekli Testlerin Çok Boyutluluğunun Analizi 
 ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ACAR GÜVENDİR MELTEM 
  | 
| 33 | Socioeconomic Factors of Students  Relation to Mathematic Achievement  Comparison of PISA and ÖBBS 
 ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ACAR GÜVENDİR MELTEM 
  | 
| 34 | Öğretmen Mesleki Gelişim Değişkenlerinin Ayırt Edicilik Düzeyi 
 ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ANIL DUYGU 
  | 
| 35 | A comparison of Two Scaling Methods  Pair Wise Comparison and Rank order Judgments Scaling 
 ACAR GÜVENDİR MELTEM,ÖZER ÖZKAN YEŞİM 
  | 
| 36 | İlköğretim 8  Sınıf Öğrencilerinin Okuma Becerisi Başarılarının Kestirilmesinde Etkili Olan Değişkenlerin Belirlenmesi 
 ÖZER ÖZKAN YEŞİM,DOĞAN BAHAR 
  | 
| 37 | Öğrencilerin Ölçme ve Değerlendirme Dersinin Sunulmasında Tercih Ettikleri Öğretim Yöntemleri 
 ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ACAR GÜVENDİR MELTEM 
  | 
| 38 | Fen ve Teknoloji Özel Alan Yeterlilikleri Önem Düzeyinin Öğretmen Adaylarının Görüşlerine Göre Belirlenmesi 
 SUNGUR KİBAR,ÖZER ÖZKAN YEŞİM 
  | 
| 39 | İlköğretim Programında Yer Alan Ölçme ve Değerlendirme Kavramlarının Kullanım Çeşitliliğinin Belirlenmesi 
 NALBANTOĞLU YILMAZ FUNDA,ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ACAR GÜVENDİR MELTEM 
  | 
| 40 | Öğrencilerin Fen ve Matematik Başarılarını Etkileyen Faktörlerin Yapısal Eşitlik Modeli ile İncelenmesi 
 ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ANIL DUYGU 
  | 
| 41 | Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri Üzerine İkili Karşılaştırma Yöntemiyle Bir Ölçekleme Çalışması 
 ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ACAR GÜVENDİR MELTEM 
  | 
| 1 | Öğretmenler Biçimlendirici Değerlendirmeyi Nasıl Görüyor? 
 ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ACAR GÜVENDİR MELTEM 
  | 
|---|---|
| 2 | Öğretmenlerin Gözünden Biçimlendirici Değerlendirme: Zorluklar,
Engeller ve Çözüm Arayışları 
 ACAR GÜVENDİR MELTEM, ÖZER ÖZKAN YEŞİM 
  | 
| 3 | Potansiyeli Nasıl Koruyabiliriz? : Öğretmenlerin Öğrencilerin Soru
Sorma Becerilerini Geliştirme Deneyimleri ve İpuçları 
 ÖZER ÖZKAN YEŞİM, DEMİRDELEN ZEKAİ 
  | 
| 4 | Öğretmen eğitiminde etkili geri bildirim: öğretmen adayları nasıl değerlendirilmek istiyor? 
 ÖZER ÖZKAN YEŞİM, ACAR GÜVENDİR MELTEM 
  | 
| 5 | Ölçek Geliştirme Sürecinde Açımlayıcı Faktör Analizinde İzlenen Yol Önemli Mi? 
 ACAR GÜVENDİR MELTEM,ÖZER ÖZKAN YEŞİM 
  | 
| 6 | Parasız Yatılılık Ve Bursluluk Sınavının 5.Sınıf Matematik Alt Testinin Bölgelere Göre Yanlılığının İncelenmesi 
 ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ACAR GÜVENDİR MELTEM 
  | 
| 7 | İstatistiksel Olarak Manidar Çalışmaların Pratik Anlamlılığı: Eğitim Araştırmalarında Etki Büyüklüğünün Rapor Edilme Durumunun İncelenmesi 
 ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ACAR GÜVENDİR MELTEM,ŞENYURT SÜMEYRA 
  | 
| 8 | İstatistiksel olarak manidar çalışmaların pratik anlamlılığı: Eğitim araştırmalarında etki büyüklüğünün rapor edilme durumunun incelenmesi 
 ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ACAR GÜVENDİR MELTEM,şenyurt sümeyra 
  | 
| 9 | Öğretmen, Öğretmen Adayı ve Öğretim Elemanı Bakış Açısıyla Türk Eğitim Sisteminin Sorunlarının Önem Sırasının Belirlenmesi 
 ACAR GÜVENDİR MELTEM,ÖZER ÖZKAN YEŞİM 
  | 
| 10 | The Determination of the Instructional and Affective Influences of the High Stake Testing on Teachers in Turkey 
 ACAR GÜVENDİR MELTEM,ÖZER ÖZKAN YEŞİM 
  | 
| 11 | Investigation Of Turkey and Singapore Schools In Terms Of Teacher Professional Development and Teacher Behaviors Hindering Learning Variables 
 ÖZKAN METİN,ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ACAR GÜVENDİR MELTEM 
  | 
| 12 | Development Of The Teacher’s Scale That Measures The Instructional and Affective Influences Of The High-Stakes Tests On The Teachers 
 ACAR GÜVENDİR MELTEM,ÖZER ÖZKAN YEŞİM 
  | 
| 13 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Dersinin Uygulamadaki Yeri 
 ACAR GÜVENDİR MELTEM,ÖZER ÖZKAN YEŞİM 
  | 
| 14 | An Investigation of Item Bias in Free Boarding and Scholarship Examination in Turkey 
 ÖZER ÖZKAN YEŞİM,FiNCAN FATMA BÜŞRA 
  | 
| 15 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Lisansüstü Programlarında Yapılan Tezlerin Tematik ve Metodolojik Açıdan İncelenmesi 
 ŞENYURT SÜMEYRA,ÖZER ÖZKAN YEŞİM 
  | 
| 16 | Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sınavının Cinsiyete Göre Madde Yanlılığının İncelenmesi 
 SATICI DURİYE KÜBRA,ÖZER ÖZKAN YEŞİM 
  | 
| 17 | Specifying the Reliability of Measurement and Evaluation Course Test According to Generalizability Theory and Classical Test Theory 
 ACAR GÜVENDİR MELTEM,ÖZER ÖZKAN YEŞİM 
  | 
| 18 | Ölçme Araçlarıyla Veri Elde Etmenin Güçlük Nedenleri 
 ÖZER ÖZKAN YEŞİM,SEVİNÇ MEHMET,ŞENYURT SÜMEYRA 
  | 
| 19 | Eğitime İlişkin Verilerin Yorumlanmasında Bağlamın Dikkate Alınması  Norm Çalışmaları 
 ÖZER ÖZKAN YEŞİM,BALKAR BETÜL 
  | 
| 20 | TEOG Sınavının Uygulama Koşullarına İlişkin Öğrenci Görüşleri 
 ÖZER ÖZKAN YEŞİM,SATICI DURİYE KÜBRA,FİNCAN FATMA BÜŞRA 
  | 
| 21 | Türkiye ve Balkan Ülkeleri Matematik Okuryazarlığı Performanslarının Karşılaştırmalı Değerlendirilmesi 
 ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ANIL DUYGU,DEMİR ERGÜL 
  | 
| 22 | Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sisteminin Öğretmenler Üzerindeki Duyuşsal ve Öğretimsel Etkileri 
 ÖZKAN METİN,ÖZER ÖZKAN YEŞİM 
  | 
| 23 | Türkiye de Uygulanan Geniş Ölçekli Testlerin Çok Boyutluluğunun Analizi 
 ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ACAR GÜVENDİR MELTEM 
  | 
| 24 | Eğitim Alanında Yayınlanan Makalelerde İzlenen Ölçek Geliştirme ve Uyarlama Aşamalarının Değerlendirilmesi 
 ACAR GÜVENDİR MELTEM,ÖZER ÖZKAN YEŞİM 
  | 
| 25 | Öğretmen Mesleki Gelişim Değişkenlerinin Ayırt Edicilik Düzeyi 
 ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ANIL DUYGU 
  | 
| 26 | Üniversite Not Dönüşüm Tablolarında Yaşanan Kaos 
 ÖZER ÖZKAN YEŞİM 
  | 
| 27 | 4 4 4 Eğitim Sisteminin Yansımaları  5 Sınıfta Sınıf Branş Öğretmeni Değişikliğinin Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisi 
 BALCIOĞLU RÜYA,ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ÖZTÜRK AYŞE 
  | 
| 28 | Ortaokul Öğrencilerinin Derslere Önem Verme Düzeyleri ve Nedenleri 
 ŞENYURT SÜMEYRA,ÖZER ÖZKAN YEŞİM 
  | 
| 29 | Üniversiteler Arası Mezuniyet Notları Eşitsizliği 
 ACAR GÜVENDİR MELTEM,ÖZER ÖZKAN YEŞİM 
  | 
| 30 | Yabancılara Türkçe Öğretiminde  B1 seviyesi  Kullanılan Yaklaşım ve Yöntemler Ne Kadar Etkilidir 
 ATEŞ AYŞE,ÖZER ÖZKAN YEŞİM,DOĞAN BAHAR 
  | 
| 31 | Fen ve Teknoloji Öğretmenliği Özel Alan Yeterlikleri Üzerine Sıralama Yöntemiyle Bir Ölçekleme Çalışması 
 SUNGUR KİBAR,ÖZER ÖZKAN YEŞİM 
  | 
| 32 | Okul Öncesi Dönem Çocukların Dinleme Becerilerini Değerlendirmeye Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Çalışması 
 COŞKUN LÜTFİYE,ÖZER ÖZKAN YEŞİM 
  | 
| 33 | Öğrenci Gözüyle  Nasıl Bir Öğretim Yöntemi    Bir Ölçekleme Çalışması 
 ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ACAR MELTEM 
  | 
| 34 | The effect of the aim and frequency of computer usage on studentachievement according to PISA 2006 
 ANIL DUYGU,ÖZER ÖZKAN YEŞİM 
  | 
| 35 | Computerized Adaptive Testing 
 ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ÖZKAN METİN 
  | 
| 36 | Türk Öğrencilerin Okuma Becerileri  Fen ve Matematik Okuryazarlığının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi 
 ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ÖZBERK EREN HALİL 
  | 
| 37 | PISA 2006 Verilerine Göre Türk Öğrencilerin Fen Bilimlerine Karşı Tutumları ile Fen Bilimleri Okuryazarlıkları Arasındaki İlişki 
 ACAR GÜVENDİR MELTEM,ÖZER ÖZKAN YEŞİM 
  | 
| 38 | Do The Academic Achievement Scores Regression of Level Examination 
 ACAR GÜVENDİR MELTEM,ÖZER ÖZKAN YEŞİM 
  | 
| 1 | Yükseköğretimde Sınav Sonuçlarının Değerlendirilmesi için Ölçme ve Değerlendirme Kavramları ile İstatistiksel Bilgi ve Becerilerin Kazandırılması (2237-A) 
  
 | 
|---|---|
| 2 | Öğrenme - Öğretme Süreçlerinde WEB 2 Araçlarının Kullanımı (2237-A) 
 Lisansüstü öğrenimdeki öğretmenlerin, WEB 2 araçlarına yönelik teknopedagojik yeterliliklerini artırmayı, eğitim teknolojilerinin öğrenme-öğretme süreçlerinde etkin bir şekilde kullanımına katkı sağlamayı hedefleyen bilimsel etkinlik projesi. 
 | 
| 3 | Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Okul Öncesi Eğitimde Kullanımı ve Materyal Tasarımı (2237-A) 
 Okul öncesi eğitimde, AR uygulamalarının etkin kullanımı ve çocukların gelişimsel özelliklerinin dikkate alınarak, öğrenme süreçlerine teknolojik entegrasyonun yapılmasına ilişkin, okul öncesi eğitim uzmanlarına ve uygulayıcılarına yönelik proje. 
 | 
| 4 | PISA 2012 Araştırması Ulusal Nihai Raporu 
 Öğrenci Başarılarını Belirleme Çalışması 
 | 
| 5 | Web 2.0 Araçlarıyla Sınıf içi Öğrenimin Geliştirilmesi Etkinliği (2237-A) 
 sınıf içi öğrenmeler, web 2.0 araçları 
 | 
| 6 | Öğretmenlerin Sınıf İçi Değerlendirme Yaklaşımlarını Belirlemek İçin Web Tabanli Uygulamanın Geliştirilmesi 
 Ülkemizde toplumsal mutluluk ve refah düzeyinin artırılması eğitimde istendik sonuçların elde edilmesine bağlıdır. Eğitimde istenilen sonuçlara ulaşılma durumunun denetlenmesi ise ölçme ve değerlendirme faaliyetlerinin doğru bir şekilde gerçekleştiri 
 | 
| 7 | Ebeveynlerin ve Öğretmenlerin Matematik Kaygısının, Öğrencilerin Matematik Kaygısını ve Matematik Başarısını Yordama Gücünün Hiyerarşik Lineer Model İle İncelenmesi 
 Gündelik hayatta ihmal edilmeyecek derecede önemli bir yere sahip olan matematik sadece sayılar ve işlemler den ibaret olmayıp aslında gündelik hayatın neredeyse tüm alanlarını ile bağlantılı olduğu söylenebilir. Bu sebepten dolayı yaşadığımız dünyay 
 | 
| 8 | Tüm Yönleriyle Ölçek Geliştirme Süreci (2237-A) 
 Bu etkinliğin amacı katılımcıların çalışmalarında kullanacakları ölçekleri geliştirirken ya da geliştirilmiş ölçekleri değerlendirirken ne gibi aşamalara dikkat etmeleri gerektiği konusunda ayrıntılı bilgiler sunabilmektir. 
 | 
| 1 | Gazi Üniversitesi Vakfı Özel Okulları 
 Eğitim Uzmanı 
 | 
|---|
| 1 | Trakya Eğitim Dergisi 
       Yazar Adı: MADEN SEVİNÇ,ÇUHADAR CEM,AHMETOĞLU EMİNE,VURAL LEVENT,COŞKUN İBRAHİM,ASUTAY HİKMET,BÜLBÜL TUNCER,BAYIR EYLEM,COŞGUN ÖGEYİK MUHLİSE,GÜNGÖR SABRİ,TUNÇ BİNALİ,ÖZKAN METİN,ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ÖZDEM GÜVEN,ÖZBAŞI DURMUŞ 
 , Yayın Yeri: Trakya Üniversitesi 
 | 
|---|---|
| 2 | Tüm Yönleriyle Ölçek Geliştirme Süreci 
       Yazar Adı: ACAR GÜVENDİR MELTEM, ÖZER ÖZKAN YEŞİM 
 , Yayın Yeri: Pegem Akademi Yayıncılık 
 | 
| 3 | Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi 
       Yazar Adı: DEMİRCİOĞLU AYTEKİN 
 , Yayın Yeri: Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi 
 | 
| Dönem | Ders Adı | Dili | Saat | |
|---|---|---|---|---|
| 1 | 2020-2021 | PSİKOLOJİK ÖLÇME ARACI GELİŞTİRME | Türkçe | 3 | 
| 2 | 2019-2020 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ İSTATİSTİK UYGULAMALARI | Türkçe | 3 | 
| 3 | 2020-2021 | PSİKOLOJİK ÖLÇME ARACI GELİŞTİRME | Türkçe | 3 | 
| Dönem | Ders Adı | Dili | Saat | |
|---|---|---|---|---|
| 1 | 2014-2015 | ÖLÇEK GELİŞTİRME | Türkçe | 3 | 
| 2 | 2014-2015 | SINIF İÇİ İZLEME VE DEĞERLENDİRME | Türkçe | 3 | 
| 3 | 2014-2015 | ÖLÇME TEKNİKLERİ | Türkçe | 3 | 
| 4 | 2014-2015 | ÖLÇME DEĞERLENDİRMEDE YENİ YAKLAŞIMLAR | Türkçe | 3 | 
| 5 | 2017-2018 | BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ | Türkçe | 3 | 
| 6 | 2016-2017 | TEST KURAMLARI I | Türkçe | 3 | 
| 7 | 2016-2017 | TEST KURAMLARI II | Türkçe | 3 | 
| 8 | 2016-2017 | EĞİTİM İSTATİSTİĞİ | Türkçe | 3 | 
| 9 | 2016-2017 | ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE BİLİMSEL ETİK | Türkçe | 3 | 
| 10 | 2014-2015 | BİLGİSAYARDA İSTATİSTİK UYGULAMALARI | Türkçe | 3 | 
| 11 | 2014-2015 | EĞİTİM İSTATİSTİĞİ | Türkçe | 3 | 
| 12 | 2014-2015 | ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Türkçe | 3 | 
| 13 | 2019-2020 | BİLGİSAYARDA İSTATİSTİK UYGULAMALARI | Türkçe | 3 | 
| 14 | 2020-2021 | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME KURAM VE TEKNİKLER | Türkçe | 3 | 
| 15 | 2020-2021 | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE YENİ YAKLAŞIMLAR | Türkçe | 3 | 
| 16 | 2020-2021 | SINIF İÇİ İZLEME VE DEĞERLENDİRME | Türkçe | 3 | 
| 17 | 2021-2022 | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME KURAM VE TEKNİKLER | Türkçe | 3 | 
| 18 | 2021-2022 | ÖLÇEK GELİŞTİRME | Türkçe | 3 | 
| 19 | 2021-2022 | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE YENİ YAKLAŞIMLAR | Türkçe | 3 | 
| 20 | 2021-2022 | ÖLÇME TEKNİKLERİ | Türkçe | 3 | 
| Dönem | Ders Adı | Dili | Saat | |
|---|---|---|---|---|
| 1 | 2014-2015 | İSTATİSTİK | Türkçe | 3 | 
| 2 | 2014-2015 | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | Türkçe | 3 | 
| 3 | 2012-2013 | REHBERLİK | Türkçe | 3 | 
| 4 | 2009-2010 | ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME | Türkçe | 4 | 
| 5 | 2009-2010 | REHBERLİK | Türkçe | 3 | 
| 6 | 2009-2010 | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | Türkçe | 3 | 
| 7 | 2009-2010 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ | Türkçe | 2 | 
| 8 | 2010-2011 | REHBERLİK | Türkçe | 3 | 
| 9 | 2010-2011 | EĞİTİM PSİKOLOJİSİ | Türkçe | 3 | 
| 10 | 2010-2011 | ÖZEL EĞİTİM | Türkçe | 2 | 
| 11 | 2010-2011 | ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ | Türkçe | 4 | 
| 12 | 2011-2012 | ÖZEL EĞİTİM | Türkçe | 2 | 
| 13 | 2011-2012 | ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ | Türkçe | 4 | 
| 14 | 2011-2012 | REHBERLİK | Türkçe | 3 | 
| 15 | 2017-2018 | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | Türkçe | 3 | 
| 16 | 2017-2018 | İSTATİSTİK | Türkçe | 3 | 
| 17 | 2016-2017 | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | Türkçe | 3 | 
| 18 | 2015-2016 | İSTATİSTİK I | Türkçe | 3 | 
| 19 | 2015-2016 | İSTATİSTİK II | Türkçe | 3 | 
| 20 | 2015-2016 | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | Türkçe | 3 | 
| 21 | 2012-2013 | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | Türkçe | 3 | 
| 22 | 2011-2012 | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | Türkçe | 3 | 
| 23 | 2010-2011 | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | Türkçe | 3 | 
| 24 | 2016-2017 | İSTATİSTİK I | Türkçe | 3 | 
| 25 | 2019-2020 | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | Türkçe | 3 | 
| 26 | 2020-2021 | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | Türkçe | 3 | 
| 27 | 2019-2020 | İSTATİSTİK-I | Türkçe | 2 | 
| 28 | 2020-2021 | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | Türkçe | 2 | 
| 29 | 2021-2022 | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | Türkçe | 5 | 
| Durum | Tez Adı | Hazırlayan | Kaynak | Yıl | |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tamamlandı | Uluslararası Okuma Becerilerinde Gelişim Projesi (PIRLS) 2021 Verileriyle Erken Çocukluk Dönemi Okuryazarlık Etkinliklerinin Okuma Başarısına Etkilerinin İncelenmesi | MERVE YAĞMUR AKYOL | TezMerkezi | 2025 | 
| 2 | Tamamlandı | Bilim Sanat Merkezlerinde (BİLSEM) Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Biçimlendirici Değerlendirmeye İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi | FATMA NUR DALMA OKŞAR | TezMerkezi | 2025 | 
| 3 | Tamamlandı | PIRLS 2021 VERİSİNE DAYALI OLARAK OKUMA MOTİVASYONU, DİJİTAL OKURYAZARLIK VE ÖĞRETMEN DESTEĞİ İLE OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİSİ ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN İNCELENMESİ | GAMZE DANDIL SERT | TezMerkezi | 2025 | 
| 4 | Devam Ediyor | TIMSS 2023 Matematik Başarı Testi ve Sınıf İçi Matematik Öğretimi Anketlerinin Türkiye, Singapur ve Kazakistan Örneklemleri Açısından Ölçme Değişmezliğinin İncelenmesi | TUĞBA MULVALI | TezMerkezi | 2025 | 
| 5 | Devam Ediyor | PISA 2022 Matematik Alt Testinin Cinsiyete Göre Farklı Yöntemlerle Değişen Madde Fonksiyonu Açısından İncelenmesi | SELİN MÜJDE | TezMerkezi | 2025 | 
| 6 | Tamamlandı | Öğretmen biçimlendirici değerlendirme okuryazarlığı ölçeğinin geliştirilmesi | SEDA EŞKİ | TezMerkezi | 2024 | 
| 7 | Tamamlandı | Öğrenci ve öğretmen özelliklerinin öğrencilerin matematik kaygısı ve başarısını yordama gücünün hiyerarşik lineer modelleme ile incelenmesi | ZEKAİ DEMİRDELEN | TezMerkezi | 2023 | 
| 8 | Tamamlandı | Sınıf içi değerlendirme yaklaşımları envanterinin Türkçe'ye uyarlanması ve ölçme değişmezliğinin incelenmesi | LÜTFULLAH DİNÇER | TezMerkezi | 2023 | 
| 9 | Tamamlandı | Okul öncesi dönem çocuklarını değerlendirmeye yönelik oyun temelli gözlem protokolünün geliştirilmesi | MERVE ERSAL ÜNCÜ | TezMerkezi | 2023 | 
| 10 | Tamamlandı | PISA 2015 matematik alt testinin eğitim bölgeleri ve cinsiyete göre değişen madde fonksiyonunun incelenmesi | MUSTAFA ÇELİK | TezMerkezi | 2019 | 
| 11 | Tamamlandı | 2014 yılı Parasız Yatılılık ve Bursluluk Sınavının (PYBS) matematik alt testinin cinsiyete göre yanlılığının incelenmesi | FATMA BÜŞRA FİNCAN | TezMerkezi | 2017 | 
| 12 | Tamamlandı | Temel eğitimden ortaöğretime geçiş (TEOG) sınavında açık uçlu soruların kullanılmasına ilişkin öğrenci görüşlerinin incelenmesi. | EMRE KOYUNCU | TezMerkezi | 2017 | 
| 13 | Tamamlandı | Türkiye'deki öğrenci başarılarının PISA 2003-2012 matematik okuryazarlığı testlerinde yer alan farklı soru türlerine göre değerlendirilmesi | NESRİN ÖZASLAN | TezMerkezi | 2017 | 
| 14 | Tamamlandı | Eğitimde ölçme ve değerlendirme alanında yapılan tezlerin tematik ve metodolojik açıdan incelenmesi | SÜMEYRA ŞENYURT | TezMerkezi | 2016 | 
| 15 | Tamamlandı | Temel eğitimden ortaöğretime geçiş sınavının (2014-kasım) Rasch modeline göre cinsiyet açısından yanlılığının incelenmesi | DURİYE KÜBRA SATICI | TezMerkezi | 2016 | 
| 1 | Eğitim Bilimleri Soru Hazırlama Çalıştayı 
 ÖSYM'nin soru havuzunu zenginleştirmek ve nitelikli soru teminini sağlamak amacıyla yapılan bir çalıştaydır. 
 | 
|---|---|
| 2 | MEB Ulusal Ölçme Değerlendirme Çalıştayı 
 Okullarda Ölçme Değerlendirme Çalışmaları, Yerel ve Ulusal İzleme Değerlendirme Uygulamaları ( ABİDE, PISA, TIMSS vb), Kademeler Arası Geçiş Sistemleri (Ortak Sınavlar ve LGS), Öğretmen Niteliklerinin Ölçülmesi 
 | 
| 3 | Bilgisayar Meslek Dalı Eğitim Programları Kurs Sertifikası 
 Bilgisayar Operatörlüğü İşletmenliği İnternet Kullanım Kursu 
 | 
| 4 | Özdeğerlendirme 
 Özdeğerlendirme çalışmalarını başlatmayı veya Ulusal Kalite Ödülü/Avrupa Kalite Ödülü süreçlerinde yer almayı planlayan kurum ve kuruluşların yönetici ve çalışanlarına EFQM Mükemmellik Modeli'nin özdeğerlendirme amacıyla nasıl kullanılacağı, farklı ö 
 | 
| 5 | EFQM Mükemmellik Modeli:Tanıtım 
 Özdeğerlendirme çalışmalarını başlatmayı veya Ulusal Kalite Ödülü ve/veya Avrupa Kalite Ödülü süreçlerinde yer almayı planlayan kurum ve kuruluşların yönetici ve çalışanlarına EFQM Mükemmellik Modeli'nin temel kavramlarını, modelin kriterlerini ve RA 
 | 
| 6 | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ 
 POST-DOCTORAL VISITING RESEARCHER 
 | 
| 7 | Proje Süreç Eğitimi 
 Proje Fikrinin Oluşturulması, Projenin Kurgulanması, Proje Başvurusunun Hazırlanması ve Proje Süreci, Proje Değerlendirme Kriterleri ve Panel Aşaması ile ilgili detaylı bilgiler 
 | 
| 8 | Stratejik Yönetim 
 EFQM Mükemmellik Modeli’nin "Strateji" başlığını taşıyan ikinci kriterin temel beklentilerine ait konuları stratejik yönetim sürecinin adımları olarak ele almak, katılımcıları bu açıdan bilgilendirmektir. Seminer, eğiticinin sunuşlarının yanı sıra va 
 | 
| 9 | Önceliklendirme Çalıştayı 
 Kurumun faaliyetlerine ve yapılanmasına ışık tutacak görüşlerin toplanması; önceliklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda, Misyon ve Vizyon netleştirilerek kurumunönceliklerinin anlaşılabilmesi,odaklanması gereken projelerin netleştirilmes 
 | 
| 1 | Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Derneği Üye Bilimsel Kuruluş 2013 | 
|---|