
						GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
GAZİANTEP EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖZEL EĞİTİM
					
| 1 | Özel Öğrenme Güçlüğü 
Bölüm Adı: Özel Öğrenme Güçlüğünün Değerlendirilmesi | 
|---|---|
| 2 | Tüm Yönleriyle Öğrenme Güçlüğü 
Bölüm Adı: Afazi | 
| 3 | Yürütücü İşlevler ve Özel Gereksinimli Bireyler 
Bölüm Adı: Yürütücü İşlevler: Kavramsal ve Kuramsal Temelleri | 
| 4 | Yürütücü İşlevler ve Özel Gereksinimli Bireyler 
Bölüm Adı: Yürütücü İşlev Becerilerinin Değerlendirilmesi | 
| 5 | Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler İçin Farklılaştırılmış Öğretim Eğitimciler İçin Etkili Uygulamalar 
Bölüm Adı: Müdahaleye Tepki ve Farklılaştırılmış Değerlendirme Stratejileri | 
| 6 | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu 
Bölüm Adı: Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan Çocuklar İçin Davranış Değiştirme Yöntemleri | 
| 7 | Özel eğitimde ölçme ve değerlendirme 
Bölüm Adı: Değerlendirme: Tarihi, felsefi ve yasal temelleri | 
| 8 | Özel eğitimde ölçme ve değerlendirme 
Bölüm Adı: Değerlendirme süreci | 
| 9 | Özel eğitimde ölçme ve değerlendirme 
Bölüm Adı: Formal değerlendirme | 
| 10 | Özel eğitimde ölçme ve değerlendirme 
Bölüm Adı: İnformal değerlendirme araçlarına ilişkin örnekler | 
| 11 | Özel eğitimde ölçme ve değerlendirme 
Bölüm Adı: Okuma-yazmanın değerlendirilmesi | 
| 12 | Değerlendirmeden uygulamaya tüm yönleriyle erken okuryazarlık 
Bölüm Adı: Erken okuryazarlık ve okuma ilişkisi | 
| 13 | Değerlendirmeden uygulamaya tüm yönleriyle erken okuryazarlık 
Bölüm Adı: Ev okuryazarlık ortamı | 
| 14 | Özel eğitimde matematik öğretimi 
Bölüm Adı: Dört i̇şlem öğrenme alanı: Özellikleri ve öğretimi | 
| 15 | Özel eğitimde matematik öğretimi 
Bölüm Adı: Matematik becerilerinin değerlendirilmesi | 
| 1 | Özel Gereksinimli Çocuklarla Çalışan Öğretmenlere Çevrimiçi Olarak Verilen Erken Okuryazarlık Eğitiminin Etkisi 
 DALGA ABUZER,GÜLDENOĞLU İSA BİRKAN,KARGIN TEVHİDE,GENGEÇ HİLAL 
  | 
|---|---|
| 2 | The Role of Word Decoding Speed and Accuracy on Reading Comprehension in a Highly Transparent and Morphologically Complex Orthography 
 KARGIN TEVHİDE,GÜLDENOĞLU İSA BİRKAN,GENGEÇ HİLAL,ALATLI REŞAT 
  | 
| 3 | Erken Okuryazarlık Becerilerini Değerlendirme ve Müdahale Araçlarının İncelenmesi 
 GENGEÇ HİLAL, AYGÜRT Şermin 
  | 
| 4 | The Role of Early Literacy Skills in Beginning to Read in Turkish: Longitudinal Findings from First Graders 
 KARGIN TEVHİDE, GÜLDENOĞLU İSA BİRKAN, GENGEÇ HİLAL 
  | 
| 5 | Erken Okuryazarlık Becerileri Üzerinde Etkili Olan Değişkenler: Sosyo Ekonomik Düzey ve Ev Okuryazarlığı 
 GENGEÇ HİLAL, GÜLDENOĞLU İSA BİRKAN, KARGIN TEVHİDE 
  | 
| 6 | The Importance of Morphological Knowledge in the Reading Comprehension Difficulties in a Highly Agglutinative Language: Evidence from Poor Comprehenders 
 KARGIN TEVHİDE, GÜLDENOĞLU İSA BİRKAN, GENGEÇ HİLAL, TOKER MERİH 
  | 
| 7 | Evaluation of Teachers' Early Literacy Proficiency and In-Class Literacy Practices Based on Child Outputs 
 GENGEÇ HİLAL, GÜLDENOĞLU İSA BİRKAN, KARGIN TEVHİDE 
  | 
| 8 | The effects of resilience and cyberbullying on self-esteem 
 ALİYEV RAMİN, GENGEÇ HİLAL 
  | 
| 9 | Okuma sürecinde dil temelli becerilerin önemi: Dil- okuma ilişkisine yönelik bulgular 
 GÜLDENOĞLU İSA BİRKAN, KARGIN TEVHİDE, GENGEÇ HİLAL 
  | 
| 10 | 7. Sınıf Öğrencilerinin Türkçe Öğretmenlerinde Gözlemledikleri Öğretme Boyutundaki İstenmeyen Davranışlar 
 GENGEÇ HİLAL,TOK HİDAYET 
  | 
| 1 | Otizm Spektrum Bozukluğu Tanılı Çocuğa Sahip Ailelere sunulan Erken Okuryazarlık Müdahale Programının Etkililiğinin Değerlendirilmesi, 
 GENGEÇ HİLAL 
  | 
|---|---|
| 2 | Kırıkkale İlinin Okuma Güçlüğü Açısından  Risk Haritasının Belirlenmesi 
 ÖĞÜLMÜŞ KÜRŞAT,GENGEÇ HİLAL,ÖZER ESMEHAN,YAZICIOĞLU TANSEL,AÇIKGÖZ MURAT HİKMET 
  | 
| 3 | Computerized Adaptive Testing Design for Students with Special Needs: "Universal Test System” 
 ŞENEL SELMA,GENGEÇ HİLAL,ÇANKAYA SERKAN,AYBEK EREN CAN 
  | 
| 4 | Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuğa Sahip Ailelerin Ev Okuryazarlık Ortamına İlişkin Görüş ve Deneyimlerinin İncelenmesi 
 GENGEÇ HİLAL, ALATLI REŞAT 
  | 
| 5 | Erken Okuryazarlığa İlişkin Sınıf İçi Uygulamaların Değerlendirilmesi 
 GENGEÇ HİLAL 
  | 
| 6 | Hikâye Haritası Tekniğinin Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Dinlediğini Anlama Becerilerine Etkisi 
 GENGEÇ HİLAL, GÜLDENOĞLU İSA BİRKAN, KARGIN TEVHİDE 
  | 
| 7 | Otizm Spektrum Bozukluğu Olan ve Normal Gelişim Gösteren Çocukların Sözcük Bilgisi ile Dinlediğini Anlama Becerilerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi 
 GENGEÇ HİLAL, TOKER MERİH 
  | 
| 8 | The Scale Of Home Lıteracy: Valıdness And Safeness Study 
 GENGEÇ HİLAL, GÜLDENOĞLU İSA BİRKAN, KARGIN TEVHİDE 
  | 
| 9 | Okuma Kazanım Sürecinde Dil Temelli Becerilerin Önemi 
 GENGEÇ HİLAL 
  | 
| 10 | Öğrenme Güçlüğü Ve Özel Yetenek Dersini Alan Öğretmen Adaylarının Özel Yeteneklilerin Eğitimi Hakkındaki Görüşleri 
 KAYHAN HATİCE NİLAY, ÖZAYDIN LATİFE, TOKER MERİH, GENGEÇ HİLAL, KARAHAN SEVİM 
  | 
| 11 | Erken Dönemdeki Dil Becerileri ile Okuma Arasındaki İlişki 
 KARGIN TEVHİDE, GÜLDENOĞLU İSA BİRKAN, ALATLI REŞAT, GENGEÇ HİLAL 
  | 
| 12 | Erken Dönemdeki Dil Becerileri ile Okuma Arasındaki İlişkinin İncelendiği Güncel Araştırma Sonuçları 
 KARGIN TEVHİDE, GÜLDENOĞLU İSA BİRKAN, ALATLI REŞAT, GENGEÇ HİLAL 
  | 
| 13 | Sınıf Öğretmenlerinin  Sosyal Zeka Düzeylerinin ve Yansıtıcı Düşünme Becerilerinin, Çatışma Çözme Becerileri  Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi  (Gaziantep  İl  Örneği) 
 GENGEÇ HİLAL, TOK HİDAYET 
  | 
| 14 | Yılmazlık ve Siber Zorbalığın Benlik Saygısı Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi 
 ALİYEV RAMİN, GENGEÇ HİLAL 
  | 
| 15 | TEOG Sınav Uygulamalarının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi 
 GENGEÇ HİLAL, TOK HİDAYET 
  | 
| 16 | 7.  Sınıf Öğrencilerinin Türkçe Öğretmenlerinde  Gözlemledikleri Öğretme  Boyutundaki İstenmeyen Davranışlar 
 GENGEÇ HİLAL, TOK HİDAYET 
  | 
| 1 | Okuma Güçlüğü Açısından Kırıkkale İlinin Risk Haritasının Belirlenmesi 
  
 | 
|---|---|
| 2 | Özel Eğitim Öğretmenlerine Çevrimiçi Sunulan Erken Okuryazarlık Eğitiminin Öğretmen Ve Öğrenci Çıktıları Üzerinden Değerlendirilmesi 
  
 | 
| 1 | MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI 
 Sınıf Öğretmenliği 
 | 
|---|
| Dönem | Ders Adı | Dili | Saat | |
|---|---|---|---|---|
| 1 | 2021-2022 | Uygulamalı Davranış Analizi | Türkçe | 3 | 
| 2 | 2021-2022 | Özel Eğitimde Matematik Öğretimi | Türkçe | 3 | 
| 3 | 2021-2022 | Özel Eğitimde Fen ve Sosyal Bilgiler Öğretimi | Türkçe | 3 | 
| 4 | 2021-2022 | Zihin Yetersizliğinde Öğretimsel Uyarlamalar | Türkçe | 2 | 
| 5 | 2021-2022 | Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması 1 | Türkçe | 2 | 
| 6 | 2020-2021 | Öğrenme Güçlüğü | Türkçe | 2 | 
| 7 | 2020-2021 | Uygulamalı Davranış Analizi | Türkçe | 3 | 
| 8 | 2020-2021 | Özel Eğitimde Matematik Öğretimi | Türkçe | 3 | 
| 9 | 2021-2022 | İştime ve Görme Yetersizliği | Türkçe | 2 | 
| 10 | 2021-2022 | Özel Eğitim Politikaları ve Yasal Düzenlemeler | Türkçe | 2 | 
| 11 | 2021-2022 | Sınıf Yönetimi | Türkçe | 2 | 
| 12 | 2021-2022 | Özel Eğitim Programları | Türkçe | 2 | 
| 13 | 2021-2022 | Kaynaştırma | Türkçe | 4 | 
| 14 | 2021-2022 | Özel Eğitimde Değerlendirme | Türkçe | 3 | 
| 15 | 2021-2022 | Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi | Türkçe | 2 | 
| 16 | 2021-2022 | Özel Eğitim ve Kaynaştırma | Türkçe | 2 | 
| 17 | 2021-2022 | Öğretmenlik Uygulaması 1 | Türkçe | 2 | 
| 18 | 2023-2024 | Özel Eğitimde Matematik Öğretimi | Türkçe | 3 | 
| 19 | 2023-2024 | Özel Eğitimde Okuma-Yazma Öğretimi | Türkçe | 3 | 
| 20 | 2023-2024 | Uygulamalı Davranış Analizi | Türkçe | 3 | 
| 21 | 2023-2024 | Özel Eğitimde Değerlendirme | Türkçe | 3 | 
| 22 | 2023-2024 | Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi | Türkçe | 2 | 
| 23 | 2023-2024 | Özel Eğitim ve Kaynaştırma | Türkçe | 2 | 
| 24 | 2023-2024 | Dil ve İletişim Becerilerinin Desteklenmesi | Türkçe | 3 | 
| 25 | 2023-2024 | Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek | Türkçe | 2 | 
| 26 | 2023-2024 | Özel Eğitimde Oyun ve Müzik | Türkçe | 2 | 
| 27 | 2023-2024 | Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi | Türkçe | 3 | 
| 28 | 2023-2024 | Özel Eğitim Kurumlarında Gözlem | Türkçe | 2 | 
| 29 | 2023-2024 | Özel Eğitimde Okul ve Kurum ve Deneyimi | Türkçe | 2 | 
| 30 | 2024-2025 | Özel Eğitimde Matematik Öğretimi | Türkçe | 3 | 
| 31 | 2024-2025 | Özel Eğitimde Okuma-Yazma Öğretimi | Türkçe | 3 | 
| 32 | 2024-2025 | Ergenlik ve Cinsel Eğitim | Türkçe | 2 | 
| 33 | 2024-2025 | Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu | Türkçe | 2 | 
| 34 | 2024-2025 | Özel Eğitim ve Kaynaştırma | Türkçe | 2 | 
| 35 | 2024-2025 | Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi | Türkçe | 2 | 
| 36 | 2024-2025 | Öğretmenlik Uygulaması 1 | Türkçe | 2 | 
| 37 | 2024-2025 | Öğrenme Güçlüğü için Öğrenme Stratejileri | Türkçe | 2 | 
| 38 | 2024-2025 | Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama | Türkçe | 2 | 
| 39 | 2024-2025 | Özel Eğitimde Oyun ve Müzik | Türkçe | 2 | 
| 40 | 2024-2025 | Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi | Türkçe | 3 | 
| 41 | 2024-2025 | Zihin Yetersizliğinde Sosyal Beceri Öğretimi | Türkçe | 2 | 
| 42 | 2024-2025 | Topluma Hizmet Uygulamaları | Türkçe | 1 | 
| 43 | 2024-2025 | Öğretmenlik Uygulaması 2 | Türkçe | 2 | 
| 44 | 2024-2025 | Özel Eğitim Kurumlarında Gözlem | Türkçe | 2 | 
| 45 | 2024-2025 | Özel Eğitimde Okul ve Kurum ve Deneyimi | Türkçe | 2 | 
| 46 | 2024-2025 | Özel Eğitim ve Kaynaştırma | Türkçe | 2 | 
| 47 | 2025-2026 | Uygulamalı Davranış Analizi | Türkçe | 3 | 
| 48 | 2025-2026 | Özel Eğitimde Değerlendirme | Türkçe | 3 | 
| 49 | 2025-2026 | Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu | Türkçe | 2 | 
| 50 | 2025-2026 | OSB'de Davranış Yönetimi | Türkçe | 2 | 
| 51 | 2025-2026 | Yanlışsız Öğretim Yöntemleri | Türkçe | 2 | 
| 1 | 5. Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi 
 Erken çocuklukta müdahale 
 | 
|---|---|
| 2 | Türkçe Erken Dil Gelişim Testi (TEDİL) 
 TEDİL, Test of Early Language Development (TELD-3)dil gelişim testinin Türkçe’ye uyarlamasıdır. Test, bireysel olarak yönetilen, norm referanslı ve 2 yaş 0 ay ve 7 yaş 11ay arasındaki çocukların alıcı ve ifade edici sözel dil becerilerini ölçmeyi ama 
 | 
| 3 | Okuma Güçlükleri ve Değerlendirilmedi: Okuma Becerileri Değerlendirme Aracı (OBDA) 
 Okuma güçlüklerini değerlendirmede kullanılan formal bir aracın tanıtılması 
 | 
| 4 | 13. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi (ÖZEK2024) 
 Özel eğitim öğrenci kongresi 
 | 
| 5 | Montessori ile Müzik Uygulamaları Eğitimi Sertifikası, 
 Müzik uygulama eğitimi 
 | 
| 6 | 2023 Eğitim Vizyonu Çalıştayı 
 Gaziantep 2023 Eğitim Vizyonu Çalıştayı 
 | 
| 7 | Sesbilgisel Farkındalık Müdahale Programı (SESFAR) Eğitimi Sertifikası 
 Sesbilgisel farkındalık becerilerini desteklemek için geliştirilmiş olan SESFAR müdahale programı uygulamacı sertifikası eğitimi 
 | 
| 8 | Uluslararası Otizm Kongresi 
 Otizm alanında tanınmış 5 kıtadan 60’ın üzerinde davetli bilim insanın katıldığı uluslararası kongre 
 | 
| 9 | Erdem Koleji PDR Günleri 3. Çalıştay 'Öğrenme Güçlüğü' 
 Öğrenme güçlüğü çalıştayı 
 | 
| 10 | V. Üstün Yetenekliler ve Eğitimi Kongresi 
 Üstün yetenekliler ve eğitimine ilişkin ulusal ve uluslararası alandan akademisyenlerin katılımıyla gerçekleşen kongre. 
 | 
| 11 | Erken Okuryazarlık Testi (EROT) Uygulamacı Sertifikası 
 Erken okuryazarlık becerilerini değerlendirmek amacıyla geliştirilmiş olan EROT'u uygulama sertifika eğitimi 
 |