
						GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
GAZİANTEP EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ
					
| 1 | Eğitimde Araştırma Yöntemleri 
Bölüm Adı: Nicel Araştırma ve Tarama Araştırması (SURVEY RESEARCH) | 
|---|---|
| 2 | Dünya Ülkelerinde Öğretmen Yetiştirme ve Mesleki Gelişim 
Bölüm Adı: Finlandiya | 
| 3 | Eğitimde Kuramsal ve Uygulamalı Araştırmalar 
Bölüm Adı: Dürüstlük değerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi | 
| 4 | Vatandaşlık Bilgisi ve Eğitimi: Demokratik vatandaşlık eğitimi için yeni bir yaklaşım 
Bölüm Adı: Vatandaşlığın siyasi boyutu | 
| 5 | Coğrafya Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 
Bölüm Adı: Örnek uygulamalar ile artırılmış ve sanal gerçeklik | 
| 6 | The pandemic Process and New Horizons in Educational Sciences 
Bölüm Adı: Self-control scale: A validity and reliability analysis | 
| 7 | New Horizons in Social Studies Education 
Bölüm Adı: A methodological and thematic analysis of the graduate theses conducted with preservice social studies teachers in Turkey | 
| 1 | Trauma and related measures one year after the 2023 earthquakes in Türkiye: post-traumatic stress, post-traumatic growth, spiritual well-being, and self-compassion 
 KARTOL ASLI,ÜZTEMUR SERVET,Chen Chao-Ying,Lin Chung-Ying,GÖKALP ALİ,Potenza Marc N.,Pakpour Amir H. 
  | 
|---|---|
| 2 | Exploring the relationship between social studies teachers’ gamification self-efficacy and innovative thinking tendencies with moderated mediation model 
 GÖKALP ALİ,İnesi Mehmet Akif,SEZER ADEM 
  | 
| 3 | Pandemic or “Plandemic”?: The Mediating Role of Epistemic Justification Strategies in the Relationship Between COVID‐19 Conspiracy Beliefs and COVID‐19 Vaccine Conspiracy Beliefs 
 GÖKALP Ali,ÜZTEMUR Servet,HUANG Po-Ching,KARTOL Aslı,TSAI Hsin-Chi,DİNÇ Erkan,Griffiths Mark D. 
  | 
| 4 | Pandemic or “Plandemic”?: The Mediating Role of Epistemic Justification Strategies in the Relationship Between COVID‐19 Conspiracy Beliefs and COVID‐19 Vaccine Conspiracy Beliefs 
 GÖKALP ALİ,ÜZTEMUR SERVET,Huang Po-Ching,KARTOL ASLI,Tsai Hsin-Chi,DİNÇ ERKAN,Griffiths Mark D.,Lin Chung-Ying 
  | 
| 5 | Who is Responsible and for How Much? An Analysis of the Responsibility Value by Student- and School-Related Factors 
 İNEL YUSUF,GÖKALP ALİ,ÖNGER SEDA 
  | 
| 6 | Exploring the complex relationships between earthquake obsession and mental well-being among earthquake survivors: Serial mediation and moderated mediation analysis 
 KARTOL ASLI,ÜZTEMUR SERVET,GÖKALP ALİ 
  | 
| 7 | Social media burnout and social anxiety as antecedents of discontinuous usage in the stressor-strain-outcome framework 
 ÜZTEMUR SERVET,Lin Chung-Ying,GÖKALP ALİ,KARTOL ASLI,AVCI GÖRKEM,Pakpour Amir H. 
  | 
| 8 | Dark Future: Development and Initial Validation of Artificial Intelligence Conspiracy Beliefs Scale (AICBS) 
 Lin Chung-Ying,Brailovskaia Julia,ÜZTEMUR SERVET,GÖKALP ALİ,DEĞİRMENCİ NAİL,Huang Po-Ching,I-Hua Chen,Griffiths Mark D.,Pakpour Amir H. 
  | 
| 9 | Young Ages, Big Decisions: Development and Initial Validation of the Multidimensional Financial Literacy Scale for Adolescents 
 ÜZTEMUR SERVET,GÖKALP ALİ,ÇENGELCİ KÖSE TUBA 
  | 
| 10 | Factors affecting Turkish pre‐service social studies teachers self‐efficacy perceptions of technology integration in education: In the context of variables at the student and school levels 
 GÖKALP ALİ,DEĞİRMENCİ NAİL 
  | 
| 11 | Weight stigma exposure inventory (WeSEI): Validity and reliability study of the Chinese version in Hong Kong 
 Chen Ji-Kang,Rhodes Oscar,Fan Chia-Wei,O’Brien Kerry S.,GÖKALP ALİ,DEĞİRMENCİ NAİL,Lin Chung-Ying 
  | 
| 12 | Social Media Fatigue Scale: Adaptation to Turkish culture, validity and reliability study 
 GÖKALP ALİ,Fan Chia-Wei,İNEL YUSUF,I-Hua Chen 
  | 
| 13 | Comparative evaluation of 2018 and 2024 Turkish social studies curricula: A document review 
 DİNÇ ERKAN,AKTAŞ VEYSİ,Ongur Fatma,GÖKALP ALİ,ÜZTEMUR SERVET 
  | 
| 14 | A Scale Development Study on The Gamification Self-Efficiency of Social Studies Teachers 
 İNESİ MEHMET AKİF, GÖKALP ALİ, SEZER ADEM 
  | 
| 15 | Examining the Factors on the Patience Value of Secondary School Students 
 GÖKALP ALİ 
  | 
| 16 | ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETMENLER ODASINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI 
 GÖKALP ALİ, İNEL YUSUF, ÜZTEMUR SERVET 
  | 
| 17 | Oyunlaştırma Tutum Ölçeğinin Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması 
 İNESİ MEHMET AKİF, GÖKALP ALİ, SEZER ADEM 
  | 
| 18 | An Analysis of Secondary School Students Empathy Skills in terms of Student- and School-Related Variables 
 GÖKALP ALİ, İNEL YUSUF 
  | 
| 19 | Democratic behaviour tendency scale at school: A validity and reliability study 
 DEĞİRMENCİ NAİL, KILCAN BAHADIR, İNEL YUSUF, GÖKALP ALİ 
  | 
| 20 | Dostluk değeri üzerinde sevgi ve saygı değerinin yordayıcı rolünün incelenmesi 
 GÖKALP ALİ 
  | 
| 21 | Ortaokul Öğrencilerinin Yardımseverlik Değerinin İncelenmesi 
 GÖKALP ALİ 
  | 
| 22 | The Mediation Role of Responsibility and Benevolence between Eighth Grade Secondary School Students Empathy Skills and the Value of Justice 
 GÖKALP ALİ, İNEL YUSUF 
  | 
| 23 | An Examination of the Association between Visual Images and Texts in History Textbooks Published in 2018 
 GÖKALP ALİ, DİNÇ ERKAN 
  | 
| 24 | Sorumluluk Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması 
 GÖKALP ALİ 
  | 
| 25 | Empati Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması 
 GÖKALP ALİ, İNEL YUSUF 
  | 
| 26 | The mediating role of responsibility and friendship between empathy skill and benevolence 
 GÖKALP ALİ, İNEL YUSUF 
  | 
| 27 | Öz Denetim İle Sorumluluk Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma 
 GÖKALP ALİ, ULUÇINAR UFUK, DEĞİRMENCİ NAİL, YÜKSEL KORAY 
  | 
| 28 | Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Öğretim ve Uygulamalarında Teknolojinin Entegre Edilmesine Yönelik Algıları 
 SEZER ADEM, İNEL YUSUF, GÖKALP ALİ 
  | 
| 29 | ÇALIŞMA GRUBU SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİ OLAN TÜRKİYE’DEKİ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ 
 SEZER ADEM, İNEL YUSUF, GÖKALP ALİ 
  | 
| 30 | AKRAN ARABULUCULUK EĞİTİMİNİN ORTAOKUL 5.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN HOŞGÖRÜ EĞİLİMLERİNE ETKİSİ VE AKRAN ARABULUCULUĞUNA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ 
 GÖKALP ALİ, İNEL YUSUF 
  | 
| 31 | Ortaokul Öğrencilerinin Hoşgörü Eğilimlerinin İncelenmesi 
 İNEL YUSUF, GÖKALP ALİ 
  | 
| 1 | A CROSS-SECTIONAL STUDY ON THE FINANCIAL LITERACY LEVELS OF PRE-SERVICE SOCIAL STUDIES TEACHERS 
 GÖKALP ALİ,İNEL YUSUF 
  | 
|---|---|
| 2 | ÖZDENETİM FİNANSAL OKURYAZARLIĞI NASIL ETKİLİYOR? ORTAOKUL
ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE KESİTSEL BİR ARAŞTIRMA 
 ÜZTEMUR SERVET,GÖKALP ALİ,ÇENGELCİ KÖSE TUBA 
  | 
| 3 | The Moderating Effect of Users' Social Anxiety on Social Media on The Relationship Between Social Media Burnout and Social Media Discontinuous Use 
 ÜZTEMUR SERVET,GÖKALP ALİ,KARTOL ASLI,AVCI GÖRKEM 
  | 
| 4 | Yapay Zekânın Ortaokul Düzeyi Finansal Okuryazarlık Becerisi Hakkındaki Görüşleri 
 İNEL YUSUF, GÖKALP ALİ 
  | 
| 5 | Kök Değerler İle İlgili Yapılmış Lisansüstü Tezlerin Araştırma Eğilimleri 
 GÖKALP ALİ, İNEL YUSUF 
  | 
| 6 | Ortaokul Öğrencilerinin Adalet Değerinin Farklı Faktörler Açısından İncelenmesi 
 GÖKALP ALİ 
  | 
| 7 | Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Empati Becerilerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. 
 GÖKALP ALİ, İNEL YUSUF 
  | 
| 8 | Ortaokul Öğrencilerinin Öz Denetim Becerilerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi 
 GÖKALP ALİ, DEĞİRMENCİ NAİL 
  | 
| 9 | Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitimle Yürütülen Öğretmenlik Uygulaması Dersine Yönelik Görüşleri 
 YILDIRIM TAHSİN, İNEL YUSUF, GÖKALP ALİ 
  | 
| 10 | Yardımseverlik Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması 
 İNEL YUSUF, GÖKALP ALİ 
  | 
| 11 | Sosyal Bilgiler Eğitimi Alanında Coğrafi Kavramların Öğretimine İlişkin Çalışmaların İncelenmesi 
 SEZER ADEM, İNEL YUSUF, GÖKALP ALİ, DUMAN AHMET 
  | 
| 12 | Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Dersliği Hakkındaki Görüşleri 
 İNEL YUSUF, ÜZTEMUR SERVET, GÖKALP ALİ 
  | 
| 13 | Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Merakı: Öğretmen Görüşlerine Dayalı Nitel Bir Araştırma 
 İNEL YUSUF, GÖKALP ALİ, ÜZTEMUR SERVET 
  | 
| 1 | Sosyal Medyayı Bırakma Niyetini SSO (Stressor-Strain-Outcome) Çerçevesinden İncelemek: Sosyal Medya Bağımlılığı, Sosyal Medya Kullanım Kaygısı, Sosyal Medya Tükenmişliği ve Kesintili Sosyal Medya Kullanımı Arasındaki İlişkiler 
  
 | 
|---|
| 1 | Pandemi Sürecinde Eğitim Bilimlerinde Yeni Yönelimler 
       Yazar Adı: ÇETİN TURHAN, TÜRKSEVER ÖMER, GÖKALP ALİ 
 , Yayın Yeri: Hiperyayın 
 | 
|---|
| Dönem | Ders Adı | Dili | Saat | |
|---|---|---|---|---|
| 1 | 2023-2024 | Eğitim Felsefesi | Türkçe | 2 | 
| 2 | 2024-2025 | Eğitim Felsefesi | Türkçe | 2 | 
| 3 | 2024-2025 | Eğitim Felsefesi | Türkçe | 10 | 
| 4 | 2024-2025 | Öğretmenlik Uygulaması -II | Türkçe | 5 | 
| 5 | 2023-2024 | Bilim Tarihi ve Felsefesi | Türkçe | 2 | 
| 6 | 2023-2024 | Eğitimde Ahlak ve Etik | Türkçe | 2 | 
| 7 | 2023-2024 | Eleştirel ve Analitik Düşünme | Türkçe | 2 | 
| 8 | 2023-2024 | Eğitim Felsefesi | Türkçe | 10 | 
| 9 | 2024-2025 | Bilim Tarihi ve Felsefesi | Türkçe | 2 | 
| 10 | 2024-2025 | Eleştirel ve Analitik Düşünme | Türkçe | 4 | 
| Durum | Tez Adı | Hazırlayan | Kaynak | Yıl | |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Devam Ediyor | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN 8.SINIF T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERSİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ | ABDURRAHMAN ÇELİK | TezMerkezi | 2025 |