
						GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
GAZİANTEP EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ
					
| 1 | Eğitimde Araştırma Yöntemleri Temel Kavramlar İlkeler ve Süreçler 
Yazar(lar): İLHAN MUSTAFA, ÇETİN BAYRAM 	 | 
|---|---|
| 2 | Araştırma Nasıl Tasarlanır ve Raporlaştırılır 
Bölüm Adı: Parametrik İstatistikler | 
| 3 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme 
Bölüm Adı: Test Geliştirme | 
| 4 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme 
Bölüm Adı: Yazılı Yoklamalar ve Açık Uçlu Maddeler | 
| 5 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme 
Bölüm Adı: Sözlü Sınavlar | 
| 6 | Ölçeklerin ve Diğer Ölçme Araçlarının Uyarlanması: Problemler ve Çözümler 
Bölüm Adı: Faydalı Ölçümlerin Özellikleri | 
| 7 | Sosyal Bilimler İçin İstatistik 
Bölüm Adı: Durum I ve Durum II Araştırmaları için t-Testi | 
| 8 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme 
Bölüm Adı: BİLİŞSEL ALAN DAVRANIŞLARININ ÖLÇÜLMESİ | 
| 9 | Matematik Eğitiminde Teoriler 
Bölüm Adı: Solo Taksonomisi | 
| 10 | ÇOK DEĞİŞKENLİ İSTATİSTİKLERİN KULLANIMI   Using Multivariate Statistics 
Bölüm Adı: 7. Çok Değişkenli Varyans ve Kovaryans Analizi | 
| 11 | ÇOK DEĞİŞKENLİ İSTATİSTİKLERİN KULLANIMI   Using Multivariate Statistics 
Bölüm Adı: 12. Kanonik Korelasyon | 
| 12 | Eğitim Bilimine Giriş 
Bölüm Adı: Eğitim Biliminde Yöntem | 
| 1 | The effects of Jetpul mind game on attention deficit and hyperactivity 
 ÇETİN BAYRAM,Biçer Mehmet 
  | 
|---|---|
| 2 | Okul Öncesi Dönemde Travma Sonrası Stres Tepkilerini Belirleme Ölçeği (Öğretmen Formu): Ölçek Geliştirme Çalışması 
 AKYÜZ Gökce Aysu,ÇETİN BAYRAM 
  | 
| 3 | Öğretmenlerin Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğunu Tanıma Yeterlilikleri 
 BİÇER MEHMET,ÇETİN BAYRAM 
  | 
| 4 | Investigation of the Effect of Online (Web-Based) Formative Assessment Applications on Students Academic Achievement 
 Akpınar Şeref, ÇETİN BAYRAM 
  | 
| 5 | Views of academician examiners on the testing accommodations of the measurement, selection and placement center for disabled test takers 
 İLHAN MUSTAFA, ŞAHİN MELEK GÜLŞAH, ÇETİN BAYRAM 
  | 
| 6 | The Process of Inquiry-Based Teaching Practices from the Perspective of Prospective Mathematics Teachers 
 SARICA RABİA, ÇETİN BAYRAM 
  | 
| 7 | The investigation of the factors that affect high school students’ attitudes towards social media by CHAID analysis 
 KARAKAYA İSMAİL,ŞATA MEHMET,ÇORBACI ERGÜN CİHAT,ÇETİN BAYRAM 
  | 
| 8 | An Investigation of the Factors That Affect High School Students' Attitudes Towards Social Media by CHAID Analysis 
 ÇETİN BAYRAM,KARAKAYA İSMAİL,ŞATA MEHMET 
  | 
| 9 | Study of Bias in 2012-Placement Test through Rasch Model inTerms of Gender Variable 
 TÜRKAN AZMİ,ÇETİN BAYRAM 
  | 
| 10 | Eğitim Araştırmalarında Güç Analizi ve Bir Uygulama 
 ŞEVGİN HİKMET,ÇETİN BAYRAM 
  | 
| 11 | Standart ve SOLO Taksonomisine Dayalı Rubrikler ile Puanlanan Açık Uçlu Matematik Sorularında Puanlayıcı Katılığı ve Cömertliğinin İncelenmesi 
 ÇETİN BAYRAM,İLHAN MUSTAFA 
  | 
| 12 | The identification of the views of raters on standard rubrics and rubrics based on the solo taxonomy Standart ve solo taksonomisine dayalı rubrikler hakkındaki puanlayıcı görüşlerinin incelenmesi 
 İLHAN MUSTAFA,ÇETİN BAYRAM 
  | 
| 13 | Using generalizability theory to examine different concept map scoring methods 
 GÜLER NEŞE,ÇETİN BAYRAM 
  | 
| 14 | STANDART TESTLERE YÖNELİK İNANÇ ÖLÇEĞİ NİN  STYİÖ  TÜRKÇE UYARLAMASI  GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI 
 İLHAN MUSTAFA,ÇETİN BAYRAM,KİNAY İSMAİL 
  | 
| 15 | MATEMATİK UMUTSUZLUK ÖLÇEĞİNİN GÜVENİRLİK VE GEÇERLİK ÇALIŞMASI 
 ÇETİN BAYRAM,BARS MEHMET,Esra Bars 
  | 
| 16 | LISREL ve AMOS Programları Kullanılarak Gerçekleştirilen Yapısal Eşitlik Modeli  YEM  Analizlerine İlişkin Sonuçların Karşılaştırılması 
 ÇETİN BAYRAM,İLHAN MUSTAFA 
  | 
| 17 | An Investigation of the Relationship between the Fear of Receiving Negative Criticism and of Taking Academic Risk through Canonical Correlation Analysis 
 ÇETİN BAYRAM,İLHAN MUSTAFA,YILMAZ FERAT 
  | 
| 18 | Factors Affecting Burnout and School Engagement among High School Students  Study Habits  Self  Efficacy Beliefs  and Academic Success 
 BİLGE FİLİZ,TUZGÖL DOST MELİHA,ÇETİN BAYRAM 
  | 
| 19 | Prospective Teachers  Individual Innovativeness and Their Adopted Philosophies of Education 
 İLHAN MUSTAFA,ÇETİN BAYRAM,ARSLAN SEYFETTİN 
  | 
| 20 | Kültürel Zekâ Ölçeği nin Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması 
 ÇETİN BAYRAM,İLHAN MUSTAFA 
  | 
| 21 | FİZİK EĞİTİMİNDE BAŞARININ ÖLÇÜLMESİNDE SOLO TAKSONOMİSİNE GÖRE HAZIRLANAN RUBRİKLERİN İNCELENMESİ 
 ÇETİN BAYRAM,BORAN ABDURRAHMAN 
  | 
| 22 | Performans Değerlendirmeye Karışan Puanlayıcı Etkilerini Azaltmanın Yollarından Biri Olarak Puanlayıcı Eğitimleri  Kuramsal Bir Analiz 
 ÇETİN BAYRAM,İLHAN MUSTAFA 
  | 
| 23 | Development of Mathematics Achievement Goal Orientation Scale  MAGOS   Validity and Reliability Study 
 ÇETİN BAYRAM,İLHAN MUSTAFA 
  | 
| 24 | An Analysis of the Relationship between Academic Burnout and Classroom Assessment Environment 
 ÇETİN BAYRAM,İLHAN MUSTAFA 
  | 
| 25 | Development of Classroom Assessment Environment Scale  CAES   Validity and Reliability Study 
 ÇETİN BAYRAM,İLHAN MUSTAFA 
  | 
| 26 | İlköğretim kademesinde görev yapan öğretmenlerin örgütsel sinizim düzeyinin bazı değişkenler açısından incelenmesi 
 ÇETİN BAYRAM,ÖZGAN HABİB,BOZBAYINDIR FATİH 
  | 
| 27 | Öğretmenlerin mesleki imaj ölçeği 
 BAĞÇECİ BİRSEN,ÇETİN BAYRAM,ÜNSAL SERKAN 
  | 
| 28 | Katılımcı Değerlendirmeye Yönelik İnanç Ölçeği nin  KDYİÖ  Türkçe Uyarlaması  Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması 
 İLHAN MUSTAFA,ÇETİN BAYRAM,BARS MEHMET 
  | 
| 29 | Ortaokul  öğrencilerinin matematik odaklı akademik risk alma davranışları  Bir ölçek geliştirme çalışması 
 İLHAN MUSTAFA,ÇETİN BAYRAM 
  | 
| 30 | Ders çalışma becerileri ile akademik risk alma arasındaki ilişkinin kanonik korelasyon ile incelenmesi 
 İLHAN MUSTAFA,ÇETİN BAYRAM,ÖNER SÜNKÜR MERAL,YILMAZ FERAT 
  | 
| 31 | Mathematıcs oriented implicit theory of intelligence scale  Validity and  reliability study 
 İLHAN MUSTAFA,ÇETİN BAYRAM 
  | 
| 32 | Olumlu ve olumsuz mükemmeliyetçilik ile ders çalışma becerileri arasındaki ilişkinin kanonik korelasyon ile incelenmesi 
 Mustafa İlhan, Bayram Çetin, Meral Öner Sünkür 
  | 
| 33 | The Mathematics Oriented Epistemological Belief Scale  MOEBS   Validity and Reliability Study 
 İLHAN MUSTAFA,ÇETİN BAYRAM 
  | 
| 34 | Development of Attitudes towards Instructional Technologies and Material Development Course Scale  ATITMDCS   A Study of Validity and Reliability 
 ÇETİN BAYRAM,KİNAY İSMAİL,ŞİMŞEK ÖMER 
  | 
| 35 | Çevrimiçi Öğrenmeye Yönelik Hazır Bulunuşluk Ölçeği nin  ÇÖHBÖ  Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması 
 ÇETİN BAYRAM,İLHAN MUSTAFA 
  | 
| 36 | Matematik Öğrenme Yaklaşımları Ölçeği nin  MÖYÖ  Geliştirilmesi  Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması 
 ÇETİN BAYRAM,İLHAN MUSTAFA,KILIÇ Mehmet  Ali 
  | 
| 37 | The Turkish Adaptation of Implicit Theory of Intelligence Scale  The Validity and Reliability Study 
 ÇETİN BAYRAM,İLHAN MUSTAFA 
  | 
| 38 | Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı dersine yönelik tutum ölçeğinin ÖTMTDYTÖ  geliştirilmesi  Geçerlik ve güvenirlik çalışması 
 KINAY İSMAİL, ÇETİN BAYRAM, BAĞÇECİ BİRSEN, ŞİMŞEK Ö 
  | 
| 39 | The Investigation of Relationship among Relational-Interdependent Self-Construal, Cyberbullying, and Psychological Disharmony in Adolescents: An Investigation of Structural Equation Modelling 
 ÇETİN BAYRAM, EROĞLU YÜKSEL, PEKER ADEM, AKBABA SIRRI, PEPSOY SEVİM 
  | 
| 40 | Öğretimde Kavram Haritaları Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarısına ve Kalıcılığa Etkisi 
 SARICA RABİA,ÇETİN BAYRAM 
  | 
| 41 | Ergenlerde Iliskisel Karsılıklı Bagımlı Benlik Kurgusu  Siber Zorbalık ve Psikolojik Uyumsuzluk Arasındaki Iliskinin Incelenmesi 
 ÇETİN BAYRAM,EROĞLU YÜKSEL,PEKER ADEM 
  | 
| 42 | Analyse of efficiency of  cooperative process  in social constructivist 
 BAY ERDAL,ÇETİN BAYRAM 
  | 
| 43 | AN INVESTIGATION OF EDUCATIONAL PHISOLOPHIES ADOPTED BY PRESERVICE TEACHERS IN TERMS OF VARIOUS VARIABLES 
 İLHAN MUSTAFA,ÇETİN BAYRAM,ARSLAN SEYFETTİN 
  | 
| 44 | İşbirliği süreci ölçeği  İSÖ  geliştirilmesi 
 ÇETİN BAYRAM,BAY ERDAL 
  | 
| 45 | The Effects of Social Constructivist Approach on the Learnersâ   Problem Solving and Metacognitive Levels 
 ÇETİN BAYRAM,Bagceci Birsen,BAY ERDAL 
  | 
| 46 | Öğretmen adaylarının benimsedikleri eğitim felsefelerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi 
 ÇETİN BAYRAM, İLHAN MUSTAFA, ASLAN SEYFETTİN 
  | 
| 47 | Koşullu öz değer ölçeğinin geçerlik ve güvenirliği 
 ÇETİN BAYRAM,AKIN AHMET,EROĞLU YÜKSEL 
  | 
| 48 | Cyber victim and bullying scale  A study of validity and reliability 
 ÇETİN BAYRAM,PEKER ADEM,YAMAN ERKAN 
  | 
| 49 | Interpersonal cognitive distortions as a predictor of cyber victimization and bullying  A preliminary report in adolescents 
 ÇETİN BAYRAM,PEKER ADEM,EROĞLU YÜKSEL,Nihan Çitemel 
  | 
| 50 | Cross cultural structural parameter invariance on pisa 2006 student questionnaires 
 ÇETİN BAYRAM 
  | 
| 51 | Olumsuz Değerlendirilme Korkusu Ölçeği Kısa Formu nun Türkçe Uyarlaması  Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması 
 ÇETİN BAYRAM,DOĞAN TAYFUN,SAPMAZ FATMA 
  | 
| 52 | An investigation of the relationship between achievement goal orientations and the use of stress coping strategies with canonical correlation 
 ÇETİN BAYRAM,AKIN AHMET 
  | 
| 53 | Tromso Sosyal Zekâ Ölçeği Türkçe Formunun Faktör Yapısı  Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması 
 ÇETİN BAYRAM,DOĞAN TAYFUN 
  | 
| 54 | İş Yaşamında Yalnızlık Ölçeği Türkçe formunun geçerlilik ve güvenilirlik çalışması 
 ÇETİN BAYRAM,DOĞAN TAYFUN,SUNGUR MEHMET ZİHNİ 
  | 
| 55 | AN INVESTIGATION OF THE RELATIONSHIPS BETWEEN SELF COMPASSION  MOTIVATION  AND BURNOUT WITH STRUCTURAL EQUATION MODELING 
 ÇETİN BAYRAM,GÜNDÜZ HASAN BASRİ,AKIN AHMET 
  | 
| 56 | Üniversite öğrencilerinin sosyal zeka düzeylerinin depresyon ve bazı değişkenlerle ilişkisinin incelenmesi 
 DOĞAN TAYFUN,ÇETİN BAYRAM 
  | 
| 57 | Multi Dimensional Organizational Intelligence Scale  MULDIMORINS 
 ERÇETİN ŞEFİKA ŞULE,ÇETİN BAYRAM,POTAS KAYA NİHAN 
  | 
| 58 | What Is Measured with Student Selection Interview  A Conjoint Analysis Study 
 ÇETİN BAYRAM 
  | 
| 59 | Psychometric properties of multiple choice tests scored with traditional and elimination scoring 
 ÇETİN BAYRAM,KELECİOĞLU HÜLYA 
  | 
| 60 | Başarı yönelimleri ölçeği  Geçerlik ve güvenirlik çalışması 
 ÇETİN BAYRAM,AKIN AHMET 
  | 
| 61 | The Validity and Reliability of the Turkish Version of the MetacognitiveAwareness Inventory 
 ÇETİN BAYRAM,AKIN AHMET,ABACI RAMAZAN 
  | 
| 62 | Depression Anxiety Stress Scale  The Study of Validity and Reliability 
 ÇETİN BAYRAM,AKIN AHMET 
  | 
| 63 | Portfolio Değerlendirme: Tanımı, Özellikleri Uygulanması, Üstünlükleri ve Sınırlılıkları 
 ÇETİN BAYRAM 
  | 
| 64 | Kompozisyon Tipi Sınavlarda Kompozisyon Biçimsel Özelliklerinden Kestirilen Puanların Anahtarlarla ve Genel İzlenimle Elde Edilen Puanlarla İlişkisi 
 ÇETİN BAYRAM 
  | 
| 65 | Kompozisyon tipi sınavlarda kompozisyonun biçimsel özelliklerinden kestirilen puanların anahtarla ve genel izlenimle elde edilen puanlarla ilişkis 
 ÇETİN BAYRAM,KELECİOĞLU HÜLYA 
  | 
| 1 | Investigation Of Effect  Research Based Instruction Practices In Measurement And Evaluation Course 
 Sarıca Rabia,ÇETİN BAYRAM,BOZKURT ALİ 
  | 
|---|---|
| 2 | Oyun ve Oyunlaştırma Yöntemi ile Geliştirilen Denge Deneylerinin Özel Yetenekli Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi 
 ÇETİN BAYRAM,AKAR BAŞAK 
  | 
| 3 | Öğrenme ve Öğretme Uluslararası Anketi (TALIS) 2018’e Göre Öğretmenlerin Mesleki Gelişimlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi 
 ŞAHİN MELEK GÜLŞAH,ÇETİN BAYRAM,İLHAN MUSTAFA 
  | 
| 4 | A Nationwide Cognitively Diagnostic Assessment Application in Fractions 
 AKBAY LOKMAN, TOKER TÜRKER, KAPLAN MEHMET, YILDIRIM İBRAHİM, DEMİRCİOĞLU HANDAN, KARAASLAN KATİBE GİZEM, ÇETİN BAYRAM 
  | 
| 5 | Görme Engelli (Hiç Görmeyen) Öğrenciler ve Diğer Öğrencilerin Matematik Puanlarının Tucker Doğrusal Eşitleme Yöntemi ile Eşitlenmesi 
 GÜNDÜZ TUBA,ÇETİN BAYRAM 
  | 
| 6 | Testteki Maddelerin Farklı Sıralanmalarının Madde Güçlük İndeksleri Açısından İncelenmesi 
 GÜNDÜZ TUBA,ÇELİKTEN SERPİL,ÇAKAN MEHTAP 
  | 
| 7 | Lojistik regresyon ve CHAID analizi yöntemlerinin örneklem büyüklüğüne bağlı olarak sınıflandırma performanslarının karşılaştırılması 
 ŞATA MEHMET,ÇETİN BAYRAM,ŞEVGİN HİKMET,ELKONCA FUAT,CEYHAN GÖRKEM 
  | 
| 8 | Are Different Raters Type Rating The Same Constructs In Problem Solvıng SkıllsAssessment? 
 SARITAŞ SEYHAN, ÇETİN BAYRAM, ÖZDEMİR VİLDAN 
  | 
| 9 | CART, CHAID ve Lojistik Regresyon Analizi Yöntemlerinin
Sınıflandırma Performanslarının KarĢılaĢtırılması 
 ÇETİN BAYRAM,KAYRİ MURAT,CEYHAN GÖRKEM 
  | 
| 10 | Eğitim Araıtırmalarında Güç Analizi Ve Bir Uygulama 
 ÇETİN BAYRAM,ŞEVGİN HİKMET 
  | 
| 11 | CART  CHAID ve Lojistik Regresyon Analizi Yöntemlerinin Sınıflandırma Performanslarının Kar ıla tırılması 
 ÇETİN BAYRAM,KAYRİ MURAT,CEYHAN GÖRKEM 
  | 
| 12 | Sosyal Bilgiler Dersi Sınav Sorularının SOLO Taksonomisine Göre İncelenmesi 
 GEZER MELAHAT,ÖNER SÜNKÜR MERAL,İLHAN MUSTAFA,ÇETİN BAYRAM 
  | 
| 13 | Relationship between Implicit Theory of Intelligence and Learning Approaches 
 ÇETİN BAYRAM,İLHAN MUSTAFA 
  | 
| 14 | Özel Okulların Fatih Projesine Hazırlıklarına İlişkin Yönetici Görüşleri  Gaziantep Örneği 
 ÇETİN BAYRAM,DEMİR SERVET 
  | 
| 15 | The effects of the authentic task based social constructivist approach on the learners  problem solving skills and metacognitive levels 
 BAY ERDAL,ÇETİN BAYRAM,BAĞÇECİ BİRSEN 
  | 
| 16 | From cybervictimization to coping ways of stress  Gender as moderator 
 ÇETİN BAYRAM,EROĞLU YÜKSEL,GÜLER NEŞE,PEKER ADEM,Sevim Pepsoy 
  | 
| 17 | Kız öğrencilerde siber zorba ve kurban olmanın yordayıcıları olarak internet bağımlılığı ve yaşam doyumu 
 ÇETİN BAYRAM,PEKER ADEM,EROĞLU YÜKSEL 
  | 
| 18 | The validity and reliability study of Turkish version of the Academic Expectations Stress Inventory 
 AKIN AHMET,ABACI RAMAZAN,ÇETİN BAYRAM 
  | 
| 19 | Öz duyarlık ile tükenmişlik  Yapısal eşitlik modeliyle bir inceleme 
 AKIN AHMET,GÜNDÜZ HASAN BASRİ,ÇETİN BAYRAM 
  | 
| 1 | Empowering Social Skills of Gifted Students by Inclusive Education 
 Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı tarafından yürütülmekte olan Erasmus Plus Programı Okul Eğitimi Stratejik Ortaklıklar (KA201) 
 | 
|---|---|
| 2 | TIP EĞİTİMİNDE SANAL VE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARI 
 Bilim, teknoloji, Ar- Ge ve yenilikçi uygulamalar ile ülkemiz 2023 amaç ve hedefleri doğrultusunda bilimsel ve teknolojik çalışma faaliyetlerini sürdüren Gaziantep Üniversitesi'nde her dönem farklı disiplin ve alanlarda yenilikçi proje fikirleri üret 
 | 
| 3 | TIP EĞİTİMİNDE SANAL VE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARI 
 Bilim, teknoloji, Ar- Ge ve yenilikçi uygulamalar ile ülkemiz 2023 amaç ve hedefleri doğrultusunda bilimsel ve teknolojik çalışma faaliyetlerini sürdüren Gaziantep Üniversitesi'nde her dönem farklı disiplin ve alanlarda yenilikçi proje fikirleri üret 
 | 
| 4 | Tıp Eğitiminde Artırılmış ve Sanal Gerçeklik Uygulamaları 
 Bilim, teknoloji, Ar- Ge ve yenilikçi uygulamalar ile ülkemiz 2023 amaç ve hedefleri doğrultusunda bilimsel ve teknolojik çalışma faaliyetlerini sürdüren Gaziantep Üniversitesi'nde her dönem farklı disiplin ve alanlarda yenilikçi proje fikirleri üret 
 | 
| 5 | (1001): (122K479) Oyunlaştırma Temelli Biçimlendirici Değerlendirme Tasarımı Geliştirilmesi 
 Oyunlaştırma stratejileri ile güçlendirilmiş biçimlendirici değerlendirme programının etkililiğinin ilköğretim (ortaokul) ve yükseköğretim bağlamlarında sınanmasını ve çıktıların değerlendirilmesini hedefleyen uzun vadeli proje. 
 | 
| 6 | 2017 DGS Değerlendirme Raporu 
 Sınav Raporu 
 | 
| 7 | 2017 ALES Sonbahar Değerlendirme Raporu 
 Sınav Raporu Hazırlama 
 | 
| 8 | Engelli-Sağlık Sorunu veya Özel Durumu Olan Adaylara Yapılan Sınav Uygulamaları 
 Engelli Sınavları 
 | 
| 9 | Integrative Parents' Autism Training 
 Integrative Parents' Autism Training 
 | 
| 10 | Üstün Yetenekli Çocuklar ve Yaratıcı Doğa Eğitimi 
 Üstün Yetenekli Çocukların Eğitimi 
 | 
| 11 | Sosyal anksiyete bozukluğunun bilişsel ve kendini değerlendirme süreçleri açısından diğer anksiyete bozukluklarıyla karşılaştırılması 
 Anksiyete bozukluklarının bilişsel ve kendini değerlendirme süreçleri açısından karşılaştırılması 
 | 
| 12 | T C  Başbakanlık AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Hayatboyu Öğrenme Programı  LLP   2011 2012 Dönemi Çalışma Ziyaretleri Ev Sahipliği Tema  Innovative Approaches In Teachers  Lifelong Training 
 Öğretmen Eğitimi 
 | 
| 13 | Türkiye ve Avrupa da Eğitim Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar 
 Eğitim Yönetiminde yeni yaklaşımlar 
 | 
| 14 | MESLEKİ EĞİTİMDE SEKİZ RENK EIGHT COLOURS IN THE VOCATIONAL EDUCATION AND TRAINING 
 Mesleki Eğitimde Çoklu Zeka Kuramına Dayalı Eğitim 
 | 
| 1 | MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI 
 ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 
 | 
|---|---|
| 2 | MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI 
 Öğretmenlik 
 | 
| 1 | Eğitim ve Bilim Dergisi 
       Yazar Adı: ÇETİN BAYRAM 
 , Yayın Yeri: Türk Eğitim Derneği 
 | 
|---|---|
| 2 | Eğitimde Araştırma Yöntemleri Temel Kavramlar İlkeler ve Süreçler 
       Yazar Adı: ÇETİN BAYRAM, İLHAN MUSTAFA, ŞAHİN MELEK GÜLŞAH 
 , Yayın Yeri: Pegem 
 | 
| 3 | International Journal of Human Sciences 
       Yazar Adı: ÇETİN BAYRAM,BİRKÖK MEHMET CÜNEYT 
 , Yayın Yeri: International Journal of Human Sciences 
 | 
| 4 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme 
       Yazar Adı: ÇETİN BAYRAM 
 , Yayın Yeri: Anı yayıncılık 
 | 
| 5 | Journal of Education and Humanities 
       Yazar Adı: ÇETİN BAYRAM 
 , Yayın Yeri: Uluslararası Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi 
 | 
| Dönem | Ders Adı | Dili | Saat | |
|---|---|---|---|---|
| 1 | 2019-2020 | Psikometri | Türkçe | 1 | 
| 2 | 2019-2020 | Eğitim İstatistiği II | Türkçe | 1 | 
| Dönem | Ders Adı | Dili | Saat | |
|---|---|---|---|---|
| 1 | 2015-2016 | Araştırma Yöntemleri | Türkçe | 3 | 
| 2 | 2015-2016 | Araştırma Yöntemleri (Tezsiz) | Türkçe | 3 | 
| 3 | 2019-2020 | ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE YAYIN ETİĞİ | Türkçe | 1 | 
| Dönem | Ders Adı | Dili | Saat | |
|---|---|---|---|---|
| 1 | 2019-2020 | Ölçme ve Değerlendirme | Türkçe | 1 | 
| 2 | 2005-2006 | Öğretimde Planlama ve Değerlendirme | Türkçe | 9 | 
| Durum | Tez Adı | Hazırlayan | Kaynak | Yıl | |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tamamlandı | Çevrim içi biçimlendirici değerlendirme uygulamalarının öğrencilerin akademik başarılarına etkisinin bilişsel tanı modellemesi ile incelenmesi | ŞEREF YİĞİT AKPINAR | TezMerkezi | 2024 | 
| 2 | Tamamlandı | Araştırmaya dayalı öğretim uygulamalarının ölçme ve değerlendirme dersindeki etkisinin incelenmesi | RABİA SARICA | TezMerkezi | 2016 | 
| 3 | Tamamlandı | Standart ve SLO taksonomisine dayalı rubrikler ile puanlanan açık uçlu matematik sorularında puanlayıcı etkilerinin çok yüzeyli Rasch modeli ile incelenmesi | MUSTAFA İLHAN | TezMerkezi | 2015 | 
| 4 | Tamamlandı | Bilişsel ve kendini değerlendirme süreçlerinin sosyal anksiyete açısından incelenmesi | TAYFUN DOĞAN | TezMerkezi | 2009 | 
| Durum | Tez Adı | Hazırlayan | Kaynak | Yıl | |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tamamlandı | PIRLS 2021 VERİSİNE DAYALI OLARAK OKUMA MOTİVASYONU, DİJİTAL OKURYAZARLIK VE ÖĞRETMEN DESTEĞİ İLE OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİSİ ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN İNCELENMESİ | GAMZE DANDIL SERT | TezMerkezi | 2025 | 
| 2 | Devam Ediyor | "Türkiye'nin TIMSS 2023 Matematik Başarısını Etkileyen Faktörler: Öğrenci, Aile ve Okul Düzeyinde Hiyerarşik Lineer Modelleme ile Çok Düzeyli Bir Analiz" | İLAYDA YILDIZGİL | TezMerkezi | 2025 | 
| 3 | Tamamlandı | ABİDE 2016 verilerini kullanarak öğrencilerin fen bilgisi ve matematik başarılarını yordayan duyuşsal özellikleri değişkeninin yapısal eşitlik modeli ile incelenmesi | HUZEYFE OKUR | TezMerkezi | 2024 | 
| 4 | Tamamlandı | Özel yetenekli öğrencilerin Fen Bilimleri dersindeki laboratuvar etkinliklerinde puanlayıcı güvenirliğinin Çok Yüzeyli Rasch Modeli ile incelenmesi | BAŞAK AKAR | TezMerkezi | 2024 | 
| 5 | Tamamlandı | Dikkat eksikliği tanılamasında yeni yöntem: "Materyal destekli test bataryası geliştirme" | MEHMET BİÇER | TezMerkezi | 2024 | 
| 6 | Tamamlandı | İngilizce B1 seviye atlama sınavının kesme puanının farklı standart belirleme yöntemlerine göre incelenmesi | RÜMEYSA KAYA | TezMerkezi | 2023 | 
| 7 | Devam Ediyor | Öğrenme Eksikliklerinin Belirlenmesinde iki parametreli lojistik madde tepki kuramı modeli ile Bilişsel Tanı modellerinden DINA model uyumlarının incelenmesi | ABDULLAH ŞAHİN | TezMerkezi | 2023 | 
| 8 | Tamamlandı | Uzman görüşüne göre yanlı olduğu belirlenen maddelerin değişen madde fonksiyonu belirleme yöntemleri ile tutarlılığının incelenmesi | NURCAN CEYLAN | TezMerkezi | 2022 | 
| 9 | Tamamlandı | Öğrenci ve öğretmen özelliklerinin sekizinci sınıf İngilizce dersi başarısı ile ilişkisinin incelenmesi | ERGÜN CİHAT ÇORBACI | TezMerkezi | 2016 | 
| 10 | Tamamlandı | TIMSS 2011 8. sınıf öğrencilerinin fen başarısı ile ilişkili öğrenci ve öğretmen niteliklerinin bilişsel alanlara göre incelenmesi: İki düzeyli hiyerarşik lineer model analizi | OYA ERDİNÇ AKAN | TezMerkezi | 2016 | 
| 11 | Tamamlandı | 2012-Seviye Belirleme Sınavının Rasch Modeline göre cinsiyet değişkeni açısından yanlılığının incelenmesi | AZMİ TÜRKAN | TezMerkezi | 2014 | 
| 12 | Tamamlandı | PISA başarısına göre TALIS verilerine dayalı olarak bazı öğretmen özelliklerinin karşılaştırılması | ŞEYMA TOSUN | TezMerkezi | 2014 | 
| 13 | Tamamlandı | Yönetsel değerlerin önem düzeyi ile iş performansı arasındaki ilişkinin incelenmesi | HAYRULLAH DOGRUEL | TezMerkezi | 2013 | 
| 14 | Tamamlandı | Başarının ölçülmesinde SOLO Taksonomiye dayalı hazırlanan rubrik kullanımının etkisinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi | NURULLAH YAZICI | TezMerkezi | 2013 | 
| 15 | Tamamlandı | İlköğretim öğretmenlerinde sosyal paylaşım sitelerini kullanma durumunun okul kültürüne katkısının incelenmesi | ZAKİR ELÇİÇEK | TezMerkezi | 2012 | 
| 16 | Tamamlandı | İlköğretim okul müdürlerinin demokratik tutum ve davranışlarının öğretmen motivasyonu ve öğrenci başarısına etkisi | MUSTAFA CÜNEYT ARSLAN | TezMerkezi | 2012 | 
| 17 | Tamamlandı | İlköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin empatik eğilim düzeylerine göre denetim odağı boyutları ve akılcı olmayan inançlarının incelenmesi | LOKMAN KIZILYAR | TezMerkezi | 2010 | 
| 18 | Tamamlandı | Ailenin sosyoekonomik düzeyinin birinci sınıf öğrencilerinin aile-öğretmen iletişimi ve okuma yazma başarısıyla ilişkisi | SELMA VURAL | TezMerkezi | 2008 | 
| 19 | Tamamlandı | Yeni bir öğretim ve değerlendirme tekniği olarak bireysel öğrenci panoları | ADEM BAYAR | TezMerkezi | 2008 | 
| 20 | Tamamlandı | Yapılandırmacılık kuramına göre işlenen ilköğretim 6. sınıf "kuvvet ve hareket" ve "maddenin tanecikli yapısı" ünitelerinin başarısının incelenmesi ve öğrencilerin program hakkındaki görüşleri | NURCAN ERGÜL | TezMerkezi | 2008 | 
| 21 | Tamamlandı | Coğrafi çevre farklılıklarının fen ve teknoloji dersinde öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyleri ile ilişkisi | NESLİHAN SALTAŞ | TezMerkezi | 2008 | 
| 22 | Tamamlandı | İlköğretim okulunda görevli sınıf öğretmenlerinin bazı değişkenlere göre örgütsel bağlılık düzeyleri (Sakarya il örneği) | VEYSEL ÖZKAN | TezMerkezi | 2008 | 
| 23 | Tamamlandı | İlköğretim II. kademe yabancı dil dersi öğretim programının değerlendirilmesine ilişkin öğretmen görüşleri (Adapazarı örneği) | SELDA KARAKOYUN | TezMerkezi | 2008 | 
| 1 | Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Derneği Üye Bilimsel Kuruluş 2013 | 
|---|